AC fråga

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

AC fråga

Inlägg av Scania »

Min ecc verkar inte funka , kommer bara jäkligt varm luft precis som att det låg full värme på . Ac:n saknar köldmedel det vet jag men man borde väl få in uteluft och inte het varmluft iallafall ?
Nere vid fötterna så blåser det varmluft ur ngt urtag hela tiden trots att Ecc:n är stängd.
Verkar som att ngt hängt sig men vad ???
Blir jäkligt varmt att åka i bilen ,
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
edwardpayne
Nykomling
Nykomling

Inlägg av edwardpayne »

Det kan ju vara något fel med styrningen av luftflödet. Men jag vet ju att på min blir otroligt varmt vid fötterna från motorutrymmet och växellåda utan att det kommer varm luft från utblåsen.

När du fyllt på kylmedel i ACn så tänk på att systemet måste startas om för att starta upp igen. Detta visste inte min kylmedelsverkstad om och sa att något var trasigt för kompressorn ville inte starta, jag bokade nästan in en tid hos en bilelektriker.. Det var bara att koppla loss strömmen från batteriet och sätta tillbaks så var det omstartat.
1992, Automat, Coupé. CCS Nr. 2425.
s-viken
Nykomling
Nykomling

Inlägg av s-viken »

Du har ju targa...det är ju bara att lyfta bort taket.....eller?
Nä troligtvis inte, kolla med någon som kan fylla ditt ac-system med spårämnen (uv) och kolla vad du har läckage. fixa detta och fyll med detta förskräckiga kylämne du troligvis behöver ha. I det förlovande
landet av resterktioner så kan vi entiuaster tyvärr inte fylla våra ac-system som vi vill. TYVÄRR.
TB.
Fort som fan ska det gå!!
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

s-viken skrev: I det förlovande
landet av resterktioner så kan vi entiuaster tyvärr inte fylla våra ac-system som vi vill. TYVÄRR.
TB.
går ju att beställa, + de är billigt

http://stores.ebay.com/USS-AUTOPARTS
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Skriv svar