ABS Varning Lyser – Vad Göra - Hjälp

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
edtksv
Nykomling
Nykomling

ABS Varning Lyser – Vad Göra - Hjälp

Inlägg av edtksv »

Det började så här, hade halv tank när jag körde iväg, efter en stund lyser Fuel Low och bensinmätaren visar tom tank.
Jag stannar och tankar och får i 45 liter, den rymmer ju 70 liter, detta verkar skumt.
Startar bilen, bensinmätaren visar full tank, men nu lyser ABS varningslampan, samtidigt blinkar ABS service och Service active handling.

Vad säger den samlade expertisen, är detta något fel ni har varit med om?
Tacksam för goda råd vad jag skall göra.
Användarens profilbild
targamannen
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: ABS Varning Lyser – Vad Göra - Hjälp

Inlägg av targamannen »

edtksv skrev:Det började så här, hade halv tank när jag körde iväg, efter en stund lyser Fuel Low och bensinmätaren visar tom tank.
Jag stannar och tankar och får i 45 liter, den rymmer ju 70 liter, detta verkar skumt.
Startar bilen, bensinmätaren visar full tank, men nu lyser ABS varningslampan, samtidigt blinkar ABS service och Service active handling.

jag har inte varit med om detta på min corre men jag hade det på min z3 förut och då var det att data boxen hade gåttsönder lårted dyrt men inte så det kostar bara 4500 om man har inport för säkringn.kolla med dit bolaf och se vad du har för av tal.testa och nolla datan och se vad det säger för felkod
lyck till /mvh calle
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Re: ABS Varning Lyser – Vad Göra - Hjälp

Inlägg av Bobrob »

edtksv skrev:Det började så här, hade halv tank när jag körde iväg, efter en stund lyser Fuel Low och bensinmätaren visar tom tank.

Två olika fel samtidigt??? Kan mycket väl var någon jordpunkt med dålig kontakt. Börja med att kolla främre jordpunkten på översidan av vänstra rambalken - rengör och spraya med WD-40 eller något liknande. Kvarstår ABS-felet med felkod C1214 har du problem med EBCM-boken som måste bytas - kan repareras!!!
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Användarens profilbild
puramuk
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av puramuk »

när jag hade service active handling i min bil så hade jag även felkoden c1214.

har du det så ska du nog plocka bort abs enheten för lagning alt byte.

jag använde mig av dom här blev mkt bra http://www.absfixer.com/

har för mig att det kostade 150$ en ny däremot är pissdyr,tror dom kostar typ 15-20 tusen,men är inte helt säker på det,

//anders
c5 z06 2002
A&A kompressor
pfadt co
B&M ss
cartec xtreme koppling
alu sh
Lg longtubes

tyvärr såld nu :(

Blev nyss med c6 z06 :D
PFADT
Akrapovic