Haveri

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
BÄCKIS
Rookie
Rookie

Haveri

Inlägg av BÄCKIS »

Lördag förmiddag, solen skiner, t-topparna avtagna och den underbara sången från en v-8:a som smekar örongångarna. Vi är på på väg till vårmönstringen i Löfsta slott.Tre kilometer från Löfsta, på väg upp på motorvägen så smäller det till i framvagnen och det tjuter från höger däck. När jag går ut och titta så pekar däcket snätt utåt.Upphissad med borttaget hjul så ser jag att undre bärarmen har slitits loss från framvagnen.Vad hade hänt om vi hade haft farten uppe i 110??????
Bilderna som JANBANAN har på sin frmvagn skulle lika gärna kunna vara från min.Örat som sitter fastsvetsat på framvagnen där den undre bärarmen är fastbultad har helt lossnat från framvagnen.Vad göra???
Går det att få tag i reservdelar till det , eller måste man tillverka egna?
Hur jävla skitkul på en skala från 1-10 är det att få bilen stående när solen skiner från en klarblå himmel.

//Bäckis :evil: :evil: :evil:
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

Det där är ett vanligt problem på dessa bilar tyvärr,min är svetsad på passagerarsidan,går att köpa nytt i usa Tex här:
http://www.parts123.com/parts123/yb.dll ... Z50000050G
antos
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av antos »

Jisses! va läskigt :shock: Men tyvärr som vette 74 säger ganska vanligt. Nu fick du ju tyvärr lära dig det "the hard way" Min 70:a hade samma problem om jag minns rätt så ser det ut som bärarmsfästet bara är punktat i ramen. Jag la ordentliga strängar mellan fästet och ramen, vet ej om det finns nått annat sätt som är bättre. :roll:
-----------------------
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
El Camino-69 (468 + manuell)
Vill ha Corvette -67 Cab
tommen
Rookie
Rookie

Inlägg av tommen »

de va tråkit,de a hänt samma sak på min nångång på passagerarsidan,
men vet någon vad de ska vara för mått mellan bulthålen på öronen som sitter bak på framvagnen där undra bärarmarna kommer fast?
ska byta på högra sidan på min,men man sku ju måst ha exakta mått så bärarmen hamnar på rätt ställe. de är en 74:a!
Skriv svar