Remskivan började och "vobbla" för ett tag sedan och den byttes ut mot en ny samt även en tätring och sträckbulten.
Har haft inne bilen på verkstaden tre gånger nu då det läcker olja från vevaxeln som remskivan sitter på men får ingen ordning på det.
Det måste vara något som de har gjort fel vid bytet för den läckte inte olja när den vobblade men frågan är vad, är det någon av er som kan tänkas veta vad det kan vara?
Ett litet förtydligande, sträckbulten är dragen så hårt som den skall dras och oljan läcker inte när den står på tomgång enligt verkstaden utan när jag har kört en sväng och stänger av motorn så droppar det en del.
Det är inte heller något hål i kåpan för kamkedjan.
Remskivan igen!
Re: Remskivan igen!
Var ute hos VETTE.SE idag o mappade bilen och Anders menade att man måste noga centrera packboxen(en ny förstås). Gör man inte det så läcker den EFTER ETT TAG ! Har själv nyligen bytt på 2 bilar så nu får man snart se.... GM har ett speciellt centreringsverktyg. Info finns i verkstadshandböckernaJohan_C5 skrev:Remskivan började och "vobbla" för ett tag sedan och den byttes ut mot en ny samt även en tätring och sträckbulten.
Har haft inne bilen på verkstaden tre gånger nu då det läcker olja från vevaxeln som remskivan sitter på men får ingen ordning på det.
Det måste vara något som de har gjort fel vid bytet för den läckte inte olja när den vobblade men frågan är vad, är det någon av er som kan tänkas veta vad det kan vara?
Ett litet förtydligande, sträckbulten är dragen så hårt som den skall dras och oljan läcker inte när den står på tomgång enligt verkstaden utan när jag har kört en sväng och stänger av motorn så droppar det en del.
Det är inte heller något hål i kåpan för kamkedjan.

C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final