Avaktivera LARM??

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Sightveiler
Rookie
Rookie

Avaktivera LARM??

Inlägg av Sightveiler »

Problemet är löst, en kabel som var av vid tändningslåset. Men så fort jag sätter i nyckeln så går tutan igång, vrider jag om å startar bilen slutar den.. Någon som vet???

Tjena. Ingen verkar ju kunna nånting på detta forumet, men jag har då iallfall kommit fram till att det är startspärren/Security som aktiverats. Har läst i instruktionsboken hur man avaktiverar det. Men de funkade då inte.

Hmm, finns det något sätt att koppla förbi startspärren på något sätt? Tror de kanske är nå fel på kodningen eller nå på nyckeln.. men de är lite konstigt den gick ju i fredags.. Å om de är fel kod så borde den ju slagit till redan då bilen gick.

Jaja, är de nån som vet nånting hur man fixar sig förbi startspärren?

Mvh Andreas
Senast redigerad av Sightveiler den tis aug 31, 2004 19:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Skp
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Skp »

Har du möjlighet att mäta motståndet på resistorn som sitter i nyckeln!
Under/vid rattstången och tändningslåset skall det finnas två kablar från ECM:en som känner av motståndet. Det är möjligt att löda in ett motstånd där för att lura ECM:en (har ej gjort detta själv men enl en gammal Corvette Fever tidning skall det vara möjligt). Det är möjligt att kontaktblecken inne i tändningslåset strular för dig och att det är därför startspärren går in.

Stefan
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

startspärr

Inlägg av Ingo »

Har aldrig själv haft problem med startspärren,men har för mig att det är tidsberoende,första gången är den borta cirka en kvart försöker man igen blir tiden längre och längre.minns inte hur tidintervallen var riktigt. eventuellt kanske du fått oxider eller något klet på kontaktstyckena då kan det sluta funka(motståndet förändras) .men låt den stå ett tag innan du provar.
Conny2
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Conny2 »

Kolla kontakt bläcken i tändnings låset och på nyckeln.
Mät resistansen i nyckeln sätt i nyckeln i låset och taisär kontakten
till låset och kolla att du får samma värden.
Skriv svar