Parkeringsljus ????

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Parkeringsljus ????

Inlägg av Torsten »

Besiktigade i veckan å naturligtvis nedslag på röda blinkers bak ......men en grej förbryllar mig ..fick nedslag på att det inte fanns något parkeringsljus framm ??? innerst framm på min bil sitter en halogenlampa som dimmljus å jämte en gul blinkers....hur skall det va tro ???+ nån som vet kanske ??? 94a
Användarens profilbild
Peter sp2000
Rookie
Rookie

Re: Parkeringsljus ????

Inlägg av Peter sp2000 »

Torsten skrev:Besiktigade i veckan å naturligtvis nedslag på röda blinkers bak ......men en grej förbryllar mig ..fick nedslag på att det inte fanns något parkeringsljus framm ??? innerst framm på min bil sitter en halogenlampa som dimmljus å jämte en gul blinkers....hur skall det va tro ???+ nån som vet kanske ??? 94a
Är detta första gången denna bil besiktigas i sverige?
På min -92 så sitter det en liten extra glödlampa i strålkastarna,tror den är efter monterad för att klara svensk besiktning.
Du kommer säkert att få fler svar på denna fråga,men får du inget svar så kan jag kolla detta om du vill.
Tillägas skall att min bil är inporterad från Tyskland och det kan skilja en del om man jämför med bilar från USA.
Peter GBG
Corvette Cab-92-Aut
lillbubba
Nykomling
Nykomling

Inlägg av lillbubba »

Jag Har åxå En 92.a import från USA och i den sitter det extra eftermonterade p-ljus lycktorna.
Besiktigade åxå nyss å fick nedslag på att jag inte hadde sidoblinkers! man skulle tydligen se främre blinkers framifrån! fick även en tvåa på att jag inte hadde någon handbroms! men när jag visade honom vart den var så ville han ge mig en 2 för att den satt på fel ställe! vilken idiot!
"BOLT ON" att ingen stämmer dom!
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

lillbubba skrev:fick även en tvåa på att jag inte hadde någon handbroms! men när jag visade honom vart den var så ville han ge mig en 2 för att den satt på fel ställe! vilken idiot!
Vilka dårar.. på min knackade han efter rost i golvet...
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Användarens profilbild
Hot Rod
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Hot Rod »

På min bil sitter det Hella strålkastare med en liten parkeringljuslampa i. Det är draget en extra sladd upp till den (inte original).
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

Torsten skrev:Besiktigade i veckan å naturligtvis nedslag på röda blinkers bak ......men en grej förbryllar mig ..fick nedslag på att det inte fanns något parkeringsljus framm ??? innerst framm på min bil sitter en halogenlampa som dimmljus å jämte en gul blinkers....hur skall det va tro ???+ nån som vet kanske ??? 94a
Tja egentligen är det ju bedrägeri att den som sålt bilen till dig inte upplyst dig om hur belysningen ska vara vid besiktning..
men som sagt att ha parkljus i grodögat är ju helt ok och lagligt,men inte speciellt smart,eftersom man ju oftast åker dagtid med park o dimljus..
Problemet med anmärkningar är att konstapel blå ser i sin data att du haft anmärkning på belysning och kollar ju då givetvis om allt är just,eljest bryr dom sig inte.
Men du borde ju ha gul parkering i varje fall om man monterat allt orginal efter besiktning....
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

Ingo skrev: men inte speciellt smart,eftersom man ju oftast åker dagtid med park o dimljus..
På min flyttgodsbil så måste jag ha halvljuset på för att kunna aktivera dimljusen :evil:
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

Stefan skrev:
Ingo skrev: men inte speciellt smart,eftersom man ju oftast åker dagtid med park o dimljus..
På min flyttgodsbil så måste jag ha halvljuset på för att kunna aktivera dimljusen :evil:
Hmm
min är ju också flyttgods ,och jag drar ut kontakten ett hack till parkläge och då lyser dimljusen om jag aktiverar dimljusknappen.
Dessutom glöder h4lampan i huvudstrålkataren.
Så om man sätter på halvljus trycker in ett snäpp till park(men grodögoenen är fortfarande uppe) och så på med dimljus ,så glöder huvudstrålkastaren park o dimljus är på.
Coolt när det är halvmörkt..
Är det en canadabil du har?,så att vindrutetorkarna är inblandade i belysningen?
Eljest måste det vara omkopplat.
Fast borde inte var något större problem att återställa.
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

Ingo skrev: Är det en canadabil du har?,så att vindrutetorkarna är inblandade i belysningen?
Eljest måste det vara omkopplat.
Fast borde inte var något större problem att återställa.
Tack, från New York, jag har inte kollat in kablarna ännu, men snart så... :roll:

Min Svensksålda var som din
Skriv svar