Ngn här som vet i fall hooker sidepipes passar på en motor med 10.2 i deckhöjd i en c3a.
Sugen!
10.2 deckhöjd
10.2 deckhöjd
vette-70 bb 540. Tom.s 12 bolt 1480kit
620, eller hur Johan 
Då får du nog börja kolla på annan bakaxel
Samt det är nästan för mycket effekt, tycker min 540 är för "stark" för att bara köra på gatan. Men det är ju lite fränt 
Här är en som lagt i en 572a, och de är ju 10,2 i deck....men han har ju inga sidepipes
http://forums.corvetteforum.com/showthr ... hlight=572
MVH Krille

Då får du nog börja kolla på annan bakaxel


Här är en som lagt i en 572a, och de är ju 10,2 i deck....men han har ju inga sidepipes
http://forums.corvetteforum.com/showthr ... hlight=572
MVH Krille
hej själv har jag Edelbrock viktor toppar som avgaskanalerna sitter högre upp än på standard topparna och där passar de inte rakt av fick göra specplattor som var vinklade på på ca 4mm och då passade de hyffsat bra fick lite lägre frihöjd under dom. kommer avgastopparna ännu högre upp så skulle jag sattsa på att bygga egna pipor blir ju bättre plats för böjerna ju längre upp portarna är men är motorn breddare också krävs nog större ombygnader. bromsservo och ackumulator torkarluka kan inte ens jag ha räkna med mycket passande och ombygnad innan den är på plats men fan va häftigt de skulle va sen
c3-69 502cu.in 704HK 960NM
http://www.garaget.org/?car=96617
http://www.garaget.org/?car=96617
Avgasprotarna kommer ännu högre upp då blocket är ca 10 mm högre.claesson skrev:hej själv har jag Edelbrock viktor toppar som avgaskanalerna sitter högre upp än på standard topparna och där passar de inte rakt av fick göra specplattor som var vinklade på på ca 4mm och då passade de hyffsat bra fick lite lägre frihöjd under dom. kommer avgastopparna ännu högre upp så skulle jag sattsa på att bygga egna pipor blir ju bättre plats för böjerna ju längre upp portarna är men är motorn breddare också krävs nog större ombygnader. bromsservo och ackumulator torkarluka kan inte ens jag ha räkna med mycket passande och ombygnad innan den är på plats men fan va häftigt de skulle va sen
Re: 10.2 deckhöjd
Inte för att jag skall uttala mig om Big inchesjohanlu skrev:Ngn här som vet i fall hooker sidepipes passar på en motor med 10.2 i deckhöjd i en c3a.
Sugen!

Tro mig du klarar dig alldeles utmärkt med max på 9.8 deckheight, 565 kubiktum räcker väl

Klart skall du bygga dragster så får jag nog vackert be om ursäkt.
Men gör du ett försök , håll oss uppdaterade i ämnet, mycket intressant

505cui-71"cab , 565cui-69"-cab , 59"-cab orginal
Vi får se.
Jag lyfte ur 461an för två veckor sedan för motorbromsning.
Och de var då jag började tänka mycket på ngt större ev kompressormatat.
Samt grövre bakaxel osv.
Såg en del 540 bilar i halden i går varav en corvette(fränt).
Ngn som är intresserad ev byte mycket fin cadillac 1965 convertible mot
(540motor eller kompressormatad bigblock).
Bilen har kostat mig 180000kr hemtagen för 10 månader sen.
sugen
Jag lyfte ur 461an för två veckor sedan för motorbromsning.
Och de var då jag började tänka mycket på ngt större ev kompressormatat.
Samt grövre bakaxel osv.
Såg en del 540 bilar i halden i går varav en corvette(fränt).
Ngn som är intresserad ev byte mycket fin cadillac 1965 convertible mot
(540motor eller kompressormatad bigblock).
Bilen har kostat mig 180000kr hemtagen för 10 månader sen.
sugen
vette-70 bb 540. Tom.s 12 bolt 1480kit