Startproblem

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Startproblem

Inlägg av Torsten »

Hej... har nu ägt min vette i 3 mån..en C4 manuell 94a.....de första två månaderna startade bilen direkt i alla väder ...startmotorn gick bara ett ögonblick sen small den igång med en gång ...men helt plötsligt får jag dra mycket längre på starten å den hackar igång lite småsegt sen ....nån som har nått tipps på vad det kan va ....tackar på förhand
MickeW
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Re: Startproblem

Inlägg av MickeW »

Torsten skrev:Hej... har nu ägt min vette i 3 mån..en C4 manuell 94a.....de första två månaderna startade bilen direkt i alla väder ...startmotorn gick bara ett ögonblick sen small den igång med en gång ...men helt plötsligt får jag dra mycket längre på starten å den hackar igång lite småsegt sen ....nån som har nått tipps på vad det kan va ....tackar på förhand
Om det blir bättre när du håller full gas vid start, så är det troligtvis läckande spridare, gäller framförallt vid varm motor.

mvh
MickeW
Även en silverfisk kan glimma till!
http://www.corvetten.com
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Startproblem

Inlägg av Torsten »

MickeW skrev:
Torsten skrev:Hej... har nu ägt min vette i 3 mån..en C4 manuell 94a.....de första två månaderna startade bilen direkt i alla väder ...startmotorn gick bara ett ögonblick sen small den igång med en gång ...men helt plötsligt får jag dra mycket längre på starten å den hackar igång lite småsegt sen ....nån som har nått tipps på vad det kan va ....tackar på förhand
Om det blir bättre när du håller full gas vid start, så är det troligtvis läckande spridare, gäller framförallt vid varm motor.

mvh
MickeW
Nej ingen skilnad vid full gas ....men vid varm motor startar den direkt ....kan det va nån givare eller kallstartsventil ??? vet att det på min gamla Audi så satt det en kallstartsventil som gav mer bränsle just vid start ...när bilen är varm eller bara ljummen startar den direkt ...
tjerk
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av tjerk »

Felkoder?
Tändstift, visuell.
Iac´n.
Har du en FSM (Factory Service Manual)?
Skriv svar