faktainsamling för att kunna skriva en köpguide

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast

faktainsamling för att kunna skriva en köpguide

Inlägg av Janne Strandberg »

Jag har tidigare bett skribenterna på C6-forumet att berätta om sina erfarenheter med fel, garantireparationer mm . Detta, tillsammans med ytterligare inhämtat underlag har jag sammanställt på min personliga hemsida www.jannesvettar.se. Syftet är och har varit att det skall kunna vara till hjälp för C6 ägare och presumtiva sådana.

Nu avser jag gå ett steg längre, nämligen att skriva en köpguide för Corvette C6, som skall ge tips om vad man skall tänka på vid köp av C6, importtips, tips inför registeringsbesiktning mm.
Jag avser även gå vidare med information av vilka fel som drabbat C6 ägare i Sverige.

Till skillnad mot de köpguider motortidningarna presenterar - avser jag för att kunna skriva om detta - ha ett betydligt mer gediget faktaunderlag som bas.

Därför ber jag er C6 ägare att dela med er av er erfarenhet och skriva till mig -antingen på detta forum eller som personligt meddelande och konkret berätta vilka fel ni råkat ut för. Även hur det gått på regbesiktning och kontrollbesiktning önskar jag information om.
Även andra relevanta tips och erfarenheter mottages tacksamt.

Det färdiga arbetet avser jag att skriva om i Corvettemagasinet i kommande vinternummer och även till del på min hemsida.
Jag kommer inte att använda era namn vid redosvisning av slutresultatet. De som lämnat mig underlag kommer att vara helt anonyma.

Jag gör detta arbetet utan någon som helst egen vinning. Ingen firma eller privatperson sponsar mig med detta eller ligger bakom. Jag bekostar min hemsida själv och allt arbete gör jag idéellt.

Jag gör detta för att hjälpa alla nuvarande och blivande Corvette C6 ägare.

Jag hoppas på en bred uppslutning och att ni anammar mitt initiativ.

Vänliga hälsningar
Janne Strandberg
Användarens profilbild
A-son
Nykomling
Nykomling

Inlägg av A-son »

Kanon!

Var själv inne på din sida och kollade innan jag bestämde mig - och hade haft stor glädje av guiden du ska fixa.

Har ju inte hunnit "råka ut" för ngt än, men kommer garanterat att höra av mig så fort jag har erfarenheter kring min C6:a!
Skriv svar