Gnisslande fläktrem.

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
teff
Nykomling
Nykomling

Gnisslande fläktrem.

Inlägg av teff »

Hej.
Någon som har någon bra simpel ide att få det att sluta? Ska byta fläktremmen snart. Men något tillfälligt, typ någon spray eller liknande?
Användarens profilbild
Corv1-Micke
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Corv1-Micke »

Hehe, gör som Bosse bildoktorn. Han tog potatismjöl har jag för mig. Borde bli kladdigt och fint :lol:
(jag skulle själv aldrig prova detta på min bil)

Och visst finns det spray, men även detta skvätter nog omkring i motorrummet.
C3 -72, Original Matching Number
C4 -91, Z07, 434cui, 6-speed
PerM
Nykomling
Nykomling

Re: Gnisslande fläktrem.

Inlägg av PerM »

teff skrev:Hej.
Någon som har någon bra simpel ide att få det att sluta? Ska byta fläktremmen snart. Men något tillfälligt, typ någon spray eller liknande?
För två år sedan hade jag en C5:a med kvittrande rem. Vad du än gör spruta inte spray som kladdar ner. Testa att spruta lite vatten på remman och om den tystnar så byt remmen. Tror den hette Goodyears "gatorback", vilken blev helt tyst. Tror att det var ganska vanligt på C5:orna. Har ej varit ute för detta på min C6:a.
teff
Nykomling
Nykomling

Inlägg av teff »

Är väl kompressorn som gör att det sliter så pass...
Jari
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Jari »

Byt rem det är det bästa alternativet, Gatorback sägs vara en "kvitterfri" rem, själv köpte jag nyligen en continental rem inte gratis men fungerar än så länge...
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
VettePartsSweden
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av VettePartsSweden »

Har Gatorback-remmar för C5 i lager: http://www.vetteparts.se/nyheter/nyhet_2008-08-23.html

Robert
Bild
Vette Parts Sweden - http://www.VetteParts.se
Ägare Sune och Robert Palmqvist - med 40 års erfarenhet av Corvette. Robert ägde en 1969 427 cab 1974-75 när han var med att starta Club Corvette Sweden 1974!
Skriv svar