broms problem

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
vetteforever
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av vetteforever »

när bilen är avstäng så är så är trycket helt perfekt pedalen tar vid rättställe direkt och man kan trycka mycket hårt utan det minsta svaj eller att den sjunker något ,tycker att skulle det vara luft i systemet så borde det bli något bättre tryck om man pumpar eller att den skulle sjunka något om man håller hårt tryck en stund.startar man bilen så hjälper det inte hur man än pumpar på tar pedalen nära golvet,vore det luft så borde det bli nån skillnad när man pumpar på pedalen .har även provat att justera tryck pinnen i servot som trycker på huvudcylindern med ungefär samma resultat
Mardigan
Rookie
Rookie

Inlägg av Mardigan »

Hur har det gått med bromsarna, får du nån ordning på det?
Ska själv åka till bilprovningen i morgon och se om dom tycker bromsarna tar tillräkligt.
jyrgil
Rookie
Rookie

Inlägg av jyrgil »

jyrgil
Rookie
Rookie

Inlägg av jyrgil »

Nexxus
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Nexxus »

Nä, inget nytt för min del iallafall ... men det har lixom självlöst sig på nåt vis ...
När jag skrev mina tidigare inlägg, hade jag marginell bromsverkan i botten, men det verkar ha förbättrats på något vänster: Nu tar pedalen fortfarande långt ner mot mattan, men jag kan utan problem låsa bromsarna nu, om än att det är långt ner pedalen tar.
Men det är bara en vanesak, nu har jag vant mig vid att pedalen tar lite längre ner ...
Men något svar påvarför det blev som det blev och vad som hände har jag inte ... får se om jag orkar ta itu med skiten i vinter.
jyrgil
Rookie
Rookie

Inlägg av jyrgil »

Jag har liknande problem men hittade en felkälla idag, ,packningen och brickan mellan bromscylindern och bromsservot läg fel.Satte dit nya slangklämmor ifrån PCV ventilen och förgasaren.Höjde tomgången lite.Nu funkar det riktigt ok,ska lufta lite till.
Mardigan
Rookie
Rookie

Inlägg av Mardigan »

Inget nytt för mig heller, men bromsen tar tillräckligt för att gå igenom besiktningen iaf.
Någon som vet om det är viktigt att trä på gummidamasken på huvudbromscylindern mot bromsservon och vad denna gör för skillnad? Min är inte monterad för tillfället.
Skriv svar