Fånig elfråga....

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Användarens profilbild
badass
Corvettefantast
Corvettefantast

Fånig elfråga....

Inlägg av badass »

Är väl inget geni med el direkt....

Spolningen till vindrutan har bara funkat ibland, och nuförtiden aldrig, så jag tänkte att det är väl motorn som pajat... Kollade att jag hade spänning ut i kontakten vid spolarmotorn (11,9V med tändning på). Tog bort motorn och testade med att koppla in 12V från en batteriladdare, och se den funkade ju...

Tillbaka med den igen, men i bilen funkar den inte....

Kan det vara så att den pajat så att den behöver mer ström för att funka, och det får den via bilbatteriladdaren, men inte i bilen???

Hjälp!!

/Håkan, mannen som hjälpte Lucas att uppfinna mörkret :lol:
0 till nästa rödljus ska gå fort....
Jonathan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Jonathan »

låter som ett jordfel...
men någon annan kan säkert ge ett mer kvalificerat svar. eftersom jag inte äger en C5:a
-69, 502, Coupé
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Fånig elfråga....

Inlägg av vette.se »

badass skrev:Är väl inget geni med el direkt....

Spolningen till vindrutan har bara funkat ibland, och nuförtiden aldrig, så jag tänkte att det är väl motorn som pajat... Kollade att jag hade spänning ut i kontakten vid spolarmotorn (11,9V med tändning på). Tog bort motorn och testade med att koppla in 12V från en batteriladdare, och se den funkade ju...

Tillbaka med den igen, men i bilen funkar den inte....

Kan det vara så att den pajat så att den behöver mer ström för att funka, och det får den via bilbatteriladdaren, men inte i bilen???

Hjälp!!

/Håkan, mannen som hjälpte Lucas att uppfinna mörkret :lol:
Kanske ett fånigt svar .... :wink: Hade du 11.9 volt i kontakten med motorn inkopplad och mätte du då på hon-kontakten som går upp till själva motorn ??
Senast redigerad av vette.se den fre sep 10, 2004 16:33, redigerad totalt 1 gånger.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Användarens profilbild
badass
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av badass »

Mätte bara på kontakten som går in i motorn utan att ha motorn inkopplad.. Ska testa med en annan motor senare idag...

edit> Inte fungerade det med en ny motor heller, precis som jag gissade...suck... :? Hur kan den fungera med 12 UTANFÖR bilen, men inte med 12 INKOPPLAD i bilen :?: :?: :?: :?:

Har nivåavkännaren nå't med detta att göra, eller skickar den bara en signal att det är tomt i behållaren?

Ännu mer confused........
0 till nästa rödljus ska gå fort....
Skriv svar