En gammal corv...

Här delar du med dig av ditt Projekt till andra. Tänk på att inte lägga in för stora bilder bara....
micke75
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 18
Blev medlem: ons sep 24, 2008 20:41
Ort: Huddinge
Kontakt:

En gammal corv...

Inlägg av micke75 »

Morsning! ny på forumet här..

Av en händelse så råkade jag springa på denna gamla corvette och det blev årets spontanköp... bilen i fråga, en -84 c4 crossflowinjection och 4+3 manuell låda.. kanske inte de erfarna corvetteägarnas första val men priset avgjorde (20.000:-) :wink:
Har ingen erfarenhet vad gäller gamla corvetter förutom att dom är byggda av plast och har V8, men det räcker! 8) har hittils bara kört 4-5cyl plåtbilar, förutom en gång i tonåren då en -71 camaro härjade vilt på byn :D

Bild
(Klicka på bilden så blir den större!)

Tanken är nu att få bilen i körbart skick efter 3 års stillastående på en villatomt.. först så införskaffades ett nytt batteri som kopplades på.. sen till den kanske knepigaste grejen.. nycklarna till bilen fattades, eftersom jag inte har någon erfarenhet av att knycka gamla corvetter så tog det väl en timma att komma förbi tändningslåset och provstarta för första gången..
Det va lite "grisen i säcken" att köpa denna, men all el osv funkar, elhissar, speglar, stolar, stereo, overdriven på 2-3-4 mm UTOM.. som jag oxå förstått är vanliga fel...

Elfläkten till motorn funkar inte (fick tjyvkoppla denna)..
Lysena tänds men floppar inte upp, skruvar jag upp dom manuellt så faller dom tillbaka när lysena släcks..
H-mätaren plus allt annat flimmrar.. och den vet jag med lite efterforskning är dyr!!!

Men skam den som ger sej, ska få ordning på kärran! :D
Köpte bilen för 3 dagar sen och har precis kört hem den, ca 2mil och den känns ok!

Föresten så sitter det ett kjolpaket/avgassystem som kallas Greenwood enligt vad jag hört.. någon som vet mer om detta??
Diagnos road nr. 9 hightech!
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

20 papp är väl ett bra pris för en Corvette, välkommen till forumet!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1595
Blev medlem: sön nov 16, 2003 19:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

jäkligt bra pris! såg ju fin ut på bilden,lycka till! 8)
Användarens profilbild
badass
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 172
Blev medlem: tis jul 27, 2004 22:26
Ort: Kungsängen

Inlägg av badass »

Inte för jag vet om det löser ditt problem, men här är en som säljer hastighetsmätaren till en -84....
http://www.blocket.se/vi/18272265.htm?ca=11_s

Lycka till med bilen och välkommen i gänget!

Mvh,
Håkan
0 till nästa rödljus ska gå fort....
micke75
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 18
Blev medlem: ons sep 24, 2008 20:41
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av micke75 »

badass skrev:Inte för jag vet om det löser ditt problem, men här är en som säljer hastighetsmätaren till en -84....
http://www.blocket.se/vi/18272265.htm?ca=11_s

Lycka till med bilen och välkommen i gänget!

Mvh,
Håkan
Tackar men den annonsen va redan raderad... :? hårdvaluta dom där...?

Lite tur i oturen, men när jag va ute en sväng idag så började alla instument att funka! dom har blinkat till ett par ggr sedan dess men, hoppas att det bara är glappkontakt någonstans!
Sparar en massa $$$ om så är fallet :D ska kolla över det elektriska snart, har i princip bara tvättat av 3år utav utomhusdamm och bara kört och njutit! 8)
Diagnos road nr. 9 hightech!
micke75
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 18
Blev medlem: ons sep 24, 2008 20:41
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av micke75 »

gbak skrev:20 papp är väl ett bra pris för en Corvette, välkommen till forumet!
Tackar! :D
Diagnos road nr. 9 hightech!
micke75
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 18
Blev medlem: ons sep 24, 2008 20:41
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av micke75 »

vett74 skrev:jäkligt bra pris! såg ju fin ut på bilden,lycka till! 8)
Tackar! tog ner bilen till Vianor för att låna deras billyft och kolla lite under..
Det som behöver åtgärdas av det som syntes är byte av stötdämpare bak, vänster sida va tvärslut! vänster handbromswire kärvar och det är ett litet hål i ena avgasröret efter allt för många iskrapningar mot asfalten :roll:

En lagom lista att fixa innan besiktning.. :D

återkommer med mer bilder av upprustningen, men det ska ej bli någon pärla utan bara ett bra bruksskick
Diagnos road nr. 9 hightech!
Användarens profilbild
GP
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 276
Blev medlem: sön jul 20, 2008 14:40
Ort: Vetlanda

Inlägg av GP »

Greenwood är namnet på ett kjolpaket som är ganska så poppis på c4:an. Jag tyckte också att bilen såg riktigt bra ut med tanke på priset. Det där med lamporna har jag sett på tv när man skulle renovera en C4. I detta fallet så skruvades lamporna upp manuellt(som du hade gjort) och efter detta så funkade dom. Konstigt att inte dina funkar. Kan var motorerna som är kass. Såg också problemet med fläkten som inte funkade, jag har för mig att det var ett kabelbrott någonstans som orsakade detta (inte helt säker på denna punkt). Ska bli kul att få följa detta projekt och lycka till.
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"

http://www.garaget.org/?car=154673
micke75
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 18
Blev medlem: ons sep 24, 2008 20:41
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av micke75 »

Jo.. jobbar en hel del med svagströmselektronik på jobbet samt gjort en hel del bil-el sedan tidigare projekt, så det ska nog gå att lösa varför vissa saker inte fungerar... har hittat 3 stycken reläer (framför vänster framhjul) som såg mkt ledsna ut, ett par kablar va nästan av pga korrosion samt att det såg lite bränt ut.. kan vara till strålkastarna kanske? ska kolla upp det.. ett kopplingsschema till bilen skulle va mkt bra att ha nu! 8)
Diagnos road nr. 9 hightech!
Användarens profilbild
GP
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 276
Blev medlem: sön jul 20, 2008 14:40
Ort: Vetlanda

Inlägg av GP »

Ditt problem med kablarna låter väldigt likt det problem jag tidigare skrev om.

Jag har en manual till mitt elsystem som heter
"Electric Diagnosis Service Manual Supplement" vet tyvärr ej var du kan få tag i den då den här följde med från förre ägaren när jag köpte bilen. I den andra boken som finns ( Service manual) finns ett stycke om hela systemet med lamporna, i denna bok finns inget elschema på systemet men bilder och text så att man får ett hum om hur det ser ut och fungerar.
Har du den inte så kan det vara en bra investering eftersom du antagligen kommer att behöva den fler gånger under renoveringens gång.

Service manual är ganska så lätt att få tag på om du inte har den, lägger upp några länkar till sidor där den finns.

http://www.mamotorworks.com/corvette-3-68-197.html

http://www.vette.se/shop/
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"

http://www.garaget.org/?car=154673
micke75
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 18
Blev medlem: ons sep 24, 2008 20:41
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av micke75 »

GP skrev:Ditt problem med kablarna låter väldigt likt det problem jag tidigare skrev om.

Jag har en manual till mitt elsystem som heter
"Electric Diagnosis Service Manual Supplement" vet tyvärr ej var du kan få tag i den då den här följde med från förre ägaren när jag köpte bilen. I den andra boken som finns ( Service manual) finns ett stycke om hela systemet med lamporna, i denna bok finns inget elschema på systemet men bilder och text så att man får ett hum om hur det ser ut och fungerar.
Har du den inte så kan det vara en bra investering eftersom du antagligen kommer att behöva den fler gånger under renoveringens gång.

Service manual är ganska så lätt att få tag på om du inte har den, lägger upp några länkar till sidor där den finns.

http://www.mamotorworks.com/corvette-3-68-197.html

http://www.vette.se/shop/
Man tackar för tipset! :D allt sådant är varmt välkommet nu när man ger sej in på outforskad mark... :wink:
Diagnos road nr. 9 hightech!
micke75
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 18
Blev medlem: ons sep 24, 2008 20:41
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av micke75 »

Tog en sväng med corvetten idag bara för att känna lite på henne :D
MÅSTE byta stötdämparna bak, det känns ju bara löjligt att åka omkring och nästan bli sjösjuk pga gunget... provade att svarva av nån millimeter på däcken men det bara studsar så nu får den nog stå till nya dämpare inhandlats....

Ett par bilder togs iaf!
(Klicka på bilderna så blir dom större)

Bild

Gav mej på rattlåset som jag borrat upp pga att nycklarna till bilen saknades vid köpet (jodå, papper på bilen fanns vid köpet, med rätt chassienummer o allt) :wink:
Fick lite tips av "Stingray" (garage granne) om hur låscylindern sitter på dessa bilar, man tackar för tipsen!!

Bild

demontering av ratt..

Bild


och här tog det stopp! måste tydligen ha en avdragare för att fåbort ratten, gick inte hur mkt jag än ryckte och slet i den... :evil:

Bild
Diagnos road nr. 9 hightech!
Användarens profilbild
GP
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 276
Blev medlem: sön jul 20, 2008 14:40
Ort: Vetlanda

Inlägg av GP »

Ser kul ut :D
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"

http://www.garaget.org/?car=154673
Användarens profilbild
GP
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 276
Blev medlem: sön jul 20, 2008 14:40
Ort: Vetlanda

Inlägg av GP »

Jag satt och letade lite igår men kunde inte hitta den där manualen om elsystemet någon som vet var den kan köpas?
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"

http://www.garaget.org/?car=154673
micke75
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 18
Blev medlem: ons sep 24, 2008 20:41
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av micke75 »

Har ju inte tagit någon direkt "framifrån-bild", måste säga att corvetten är bra mkt snyggare bakifrån :wink: hehe

Här är iaf en bild, samt vissa delar som måste snyggas till/repareras...
"Stingray" lovade att hjälpa till med plastandet, om jag svetsade lite åt honom... lätt! 8) framspoilern har fått sej en törn vid någon kantsten eller liknande samt att en del av fronten verkar sprayburkslackad... :?

Bild

Sen så verkar ju bilen hög som ett hus vid närmare koll på hur hjulen sitter i hjulhusen.... en sänkning kanske skulle göra susen :wink:

Sen till en annan fundering, saknas det inte en spoilerdel där bak???! det finns några hål borrade i karossen, och det känns lite "naket".. där bak...
Diagnos road nr. 9 hightech!
Användarens profilbild
GP
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 276
Blev medlem: sön jul 20, 2008 14:40
Ort: Vetlanda

Inlägg av GP »

I Greenwood-kittet så ska det vara en del där bak också. Det är den som fattas.
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"

http://www.garaget.org/?car=154673
micke75
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 18
Blev medlem: ons sep 24, 2008 20:41
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av micke75 »

Tror jag skippar Greenwood kittet... har hittat ett ballare! hehe 8) för övrigt byttes stötdämparna bak idag, inga värstingar utan Gabriel Gold gasdämpare.... vilken skillnad! känns som nya bilen igen! :D
För er som brukar lyfta upp bilen med domkraft, vart/vad lyfter ni i?? jag hade ingen annan möjlighet annat än att lyfta längst ut på bladfjädern (närmast navet) med en stor avlastande träkloss imellan.. :? fick lixom inte in domkraften nån annanstans....
Diagnos road nr. 9 hightech!
Corvette Robban
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 33
Blev medlem: tis jun 22, 2004 19:29
Ort: Stockholm - Söder

Inlägg av Corvette Robban »

Tjenare Micke!!!

Haha, svinball pris på bilen..herregud vad avis jag är!Dit kit är INTE ett Greenwood kit. Många tror att det är Greenwood grejer såfort det sitter en vinge på bilen. Din frontspoiler och dina sidokjolar är en direkt avgjutning/kopia av ett Greenwood Aerokit (består av 8 delar). Din bakvinge är en rent egendesignad vinge från tex Ecklers.

Dessa delar är väldigt ofta kopierade men å andra sidan enkla att se om det är äkta eller ej. Greenwood vingen bak har 3 ben och ingjutet Greenwood på kortsidorna av vingen. Man ser många bilar på blocket som annonseras som "Greenwood Corvette" när dte inte är det. Bakvingen är avgjuten från en Greenwood vinge, svar ja och ser således exakt likadan ut, MEN, den har bara 2 ben. i övrigt ser allt annat ut som Greenwood grejer (front, sidokjolar, kvartpaneler) men detta kitet gjordes av ACi (American Custom Industries).

Det finns även ett kit som ser exakt likadant ut som Greenwood, bakvingen har 3 ben, men ingen Greenwood text ingjuten. Detta gjuts utav samma företag som gjuter Greenwood kiten och är också en "kopia" kan man säga. Så det finns alltså bara ett äkta kit och det är det som har texten Greenwood på vingen. De andra är kopior, inget annat.

Jag vet, för jag har ett äkta Greenwood Motorsports Kit (12 delar) liggandes i garaget som jag köpte flång nytt direkt av tillverkaren (de som också gjuter 3 benade varianten utan text) . Motorsport kitet är det stora med 3 delad frontspoiler, större sidokjolar, venturitunnel bak. Där står Greenwood på allting och även i fronten är G:et ingjutet. Dock visste jag inte att det var fantasisummor på omlack av Corvetter, så där står jag...

Nog om Greenwood vara eller inte vara.

Du har rätt, det saknas "quarter panels" på din bil. Hade jag bara haft råd att lacka om bilen kunde du fått köpa mina från det ground effetcts kit jag har på bilen idag. Dock går dom att köpa lösa i USA, hör av dig så ska jag hjälpa dig.

Robban

Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: sön okt 19, 2003 19:04
Ort: Blåögd 08

Inlägg av Stefan »

Jordpunkterna på instrumenteringen är vanligt problem, omlödning brukar hjälpa.

Tips ang. fläkten: den hoppar först igång när vattnet blir 104g
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 689
Blev medlem: mån maj 24, 2004 12:29
Ort: Mammas mage...

Inlägg av M Nordin »

kopplingsscheman.... http://misterbill.homeip.net/vette/wiring/

MVH
MN
micke75
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 18
Blev medlem: ons sep 24, 2008 20:41
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av micke75 »

Corvette Robban skrev:Tjenare Micke!!!

Haha, svinball pris på bilen..herregud vad avis jag är!Dit kit är INTE ett Greenwood kit. Många tror att det är Greenwood grejer såfort det sitter en vinge på bilen. Din frontspoiler och dina sidokjolar är en direkt avgjutning/kopia av ett Greenwood Aerokit (består av 8 delar). Din bakvinge är en rent egendesignad vinge från tex Ecklers.

Dessa delar är väldigt ofta kopierade men å andra sidan enkla att se om det är äkta eller ej. Greenwood vingen bak har 3 ben och ingjutet Greenwood på kortsidorna av vingen. Man ser många bilar på blocket som annonseras som "Greenwood Corvette" när dte inte är det. Bakvingen är avgjuten från en Greenwood vinge, svar ja och ser således exakt likadan ut, MEN, den har bara 2 ben. i övrigt ser allt annat ut som Greenwood grejer (front, sidokjolar, kvartpaneler) men detta kitet gjordes av ACi (American Custom Industries).

Det finns även ett kit som ser exakt likadant ut som Greenwood, bakvingen har 3 ben, men ingen Greenwood text ingjuten. Detta gjuts utav samma företag som gjuter Greenwood kiten och är också en "kopia" kan man säga. Så det finns alltså bara ett äkta kit och det är det som har texten Greenwood på vingen. De andra är kopior, inget annat.

Jag vet, för jag har ett äkta Greenwood Motorsports Kit (12 delar) liggandes i garaget som jag köpte flång nytt direkt av tillverkaren (de som också gjuter 3 benade varianten utan text) . Motorsport kitet är det stora med 3 delad frontspoiler, större sidokjolar, venturitunnel bak. Där står Greenwood på allting och även i fronten är G:et ingjutet. Dock visste jag inte att det var fantasisummor på omlack av Corvetter, så där står jag...

Nog om Greenwood vara eller inte vara.

Du har rätt, det saknas "quarter panels" på din bil. Hade jag bara haft råd att lacka om bilen kunde du fått köpa mina från det ground effetcts kit jag har på bilen idag. Dock går dom att köpa lösa i USA, hör av dig så ska jag hjälpa dig.

Robban
Du har nog rätt där.. har oxå undrat varför jag inte hittar nåt tillverkningsnamn på delarna... men hur som helst så åker nog dessa av tills nästa vår då jag har hittat nåt som passar bättre :) tyvärr så har det inte hänt så mkt på "renoverings" fronten då jag hittade en fuktskada i taket i huset där jag bor som måste prioriteras... suck! tändningslåset är dock bytt efter många svordomar, så är det någon som behöver hjälp med tips på att byta tändningslås på en c4 så kan jag bistå med detta! :)
Diagnos road nr. 9 hightech!
micke75
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 18
Blev medlem: ons sep 24, 2008 20:41
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av micke75 »

Stefan skrev:Jordpunkterna på instrumenteringen är vanligt problem, omlödning brukar hjälpa.

Tips ang. fläkten: den hoppar först igång när vattnet blir 104g
ja jag tror att det måste va något sådant för instrumentet började fungera klockrent ett tag när jag körde, och sedan vid ett litet gupp blev det nattsvart... ett lätt slag på instrumentbrädan fick dom till liv igen så glapp någonstans är det... ska skruva ur instrumenthuset o kolla..

fläkten startar tyvärr inte även om motorn kommit upp i driftstemperatur, har fått "tjyvkoppla" den för att inte motorn ska koka.. givarfel?
Diagnos road nr. 9 hightech!
micke75
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 18
Blev medlem: ons sep 24, 2008 20:41
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av micke75 »

M Nordin skrev:kopplingsscheman.... http://misterbill.homeip.net/vette/wiring/

MVH
MN
Tackar så mycket!! det lär underlätta felsökning! :D
Diagnos road nr. 9 hightech!
Användarens profilbild
Hot Rod
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 452
Blev medlem: ons jul 12, 2006 2:56
Ort: Bålsta

Inlägg av Hot Rod »

fläkten startar tyvärr inte även om motorn kommit upp i driftstemperatur, har fått "tjyvkoppla" den för att inte motorn ska koka.. givarfel?
Fläkten startar definitivt inte när motorn kommit upp i driftstemperatur... Den startar vid mycket hög temp och det är många som tror att deras fläkt är trasig men enda problemet är att de inte vet hur det ska vara. Temp en bit över 100 grader är helt normalt vid t ex kö eller stillastående.

Hur många fläktar har du, en eller två? Om du har två så ska den första starta vid hög temp, den andra vid jättehög temp...
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: sön okt 19, 2003 19:04
Ort: Blåögd 08

Inlägg av Stefan »

Hot Rod skrev:
Hur många fläktar har du, en eller två? Om du har två så ska den första starta vid hög temp, den andra vid jättehög temp...
Den ena går sålänge du har ACn på :wink:
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Användarens profilbild
Hot Rod
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 452
Blev medlem: ons jul 12, 2006 2:56
Ort: Bålsta

Inlägg av Hot Rod »

Surfade runt lite på http://www.corvetteactioncenter.com/specs/ och ev fanns inte extrafläkten option B4P (som sitter framför kylaren) på -84 och -85?

Du har helt rätt Stefan, min AC funkar inte så min fläkt går bara på tempen... :D
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 689
Blev medlem: mån maj 24, 2004 12:29
Ort: Mammas mage...

Inlägg av M Nordin »

Min -84 har bara 1 fläkt (bakom kylaren) fast den är utrustad med HD kylare.

MN
micke75
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 18
Blev medlem: ons sep 24, 2008 20:41
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av micke75 »

Hot Rod skrev:
fläkten startar tyvärr inte även om motorn kommit upp i driftstemperatur, har fått "tjyvkoppla" den för att inte motorn ska koka.. givarfel?
Fläkten startar definitivt inte när motorn kommit upp i driftstemperatur... Den startar vid mycket hög temp och det är många som tror att deras fläkt är trasig men enda problemet är att de inte vet hur det ska vara. Temp en bit över 100 grader är helt normalt vid t ex kö eller stillastående.

Hur många fläktar har du, en eller två? Om du har två så ska den första starta vid hög temp, den andra vid jättehög temp...
"fläkten startar tyvärr inte även om motorn kommit upp i driftstemperatur" lite felformulerat av mej, menade när motorn blev varm, RIKTIGT varm, så det började bubbla över i expansionskärlet.. då va det dags att stanna och lösa problemet tillfälligt.. blev att tjyvkoppla fläkten... på min bil sitter det endast en fläkt, bakom kylaren..
Diagnos road nr. 9 hightech!
Användarens profilbild
GP
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 276
Blev medlem: sön jul 20, 2008 14:40
Ort: Vetlanda

Inlägg av GP »

Om du funderar på ett nytt kitt så kan jag tipsa om att titta på en tråd här på garaget som heter "Min Corvette -93 "BSM" - Att göra lista, bilder!".
Hans kitt var riktigt snyggt tycker jag som vanligtvis ogillar kitt på vettar.

Det där med Greenwood var intressant, visste inte att det fanns så mycket kopior.
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"

http://www.garaget.org/?car=154673
micke75
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 18
Blev medlem: ons sep 24, 2008 20:41
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av micke75 »

Stog en gammal Ford ivägen i garaget.. blev ju tvungen att flytta på den innan jag kunde få in chevan o börja på henne...
Bild



Har kollat lite närmare nu när man kan stå i ett varmt garage istället för uppfarten till kåken... hittade reläerna som fäller upp/ner strålkastarna och dom såg inte allt för friska ut! :roll:
Bild

samt ett relä till som inte heller såg ut att må så bra... det har jag inte riktigt klurat ut vart de går till men är märkt "10031837" och har en röd, svart, brun och en gul kabel kopplad till sej..
Bild det som ska gå till fläkten ska enligt "chilton boken" ha en röd, mörkblå, svart/röd och en mörkgrön/vit kabel till sej...
Diagnos road nr. 9 hightech!
Skriv svar