Av en händelse så råkade jag springa på denna gamla corvette och det blev årets spontanköp... bilen i fråga, en -84 c4 crossflowinjection och 4+3 manuell låda.. kanske inte de erfarna corvetteägarnas första val men priset avgjorde (20.000:-)

Har ingen erfarenhet vad gäller gamla corvetter förutom att dom är byggda av plast och har V8, men det räcker!

(Klicka på bilden så blir den större!)
Tanken är nu att få bilen i körbart skick efter 3 års stillastående på en villatomt.. först så införskaffades ett nytt batteri som kopplades på.. sen till den kanske knepigaste grejen.. nycklarna till bilen fattades, eftersom jag inte har någon erfarenhet av att knycka gamla corvetter så tog det väl en timma att komma förbi tändningslåset och provstarta för första gången..
Det va lite "grisen i säcken" att köpa denna, men all el osv funkar, elhissar, speglar, stolar, stereo, overdriven på 2-3-4 mm UTOM.. som jag oxå förstått är vanliga fel...
Elfläkten till motorn funkar inte (fick tjyvkoppla denna)..
Lysena tänds men floppar inte upp, skruvar jag upp dom manuellt så faller dom tillbaka när lysena släcks..
H-mätaren plus allt annat flimmrar.. och den vet jag med lite efterforskning är dyr!!!
Men skam den som ger sej, ska få ordning på kärran!

Köpte bilen för 3 dagar sen och har precis kört hem den, ca 2mil och den känns ok!
Föresten så sitter det ett kjolpaket/avgassystem som kallas Greenwood enligt vad jag hört.. någon som vet mer om detta??