Programering däcktrycksgivarna?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Programering däcktrycksgivarna?

Inlägg av Lars J »

Någon som vet om man själv kan programera in nya däcktrycksgivare på en C6 Z06 2006 ungefär som på C5:an eller man måste åka till "dyra verkstaden" och få gjort det? :idea:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Re: Programering däcktrycksgivarna?

Inlägg av COOLMACHINE »

Lars J skrev:Någon som vet om man själv kan programera in nya däcktrycksgivare på en C6 Z06 2006 ungefär som på C5:an eller man måste åka till "dyra verkstaden" och få gjort det? :idea:

/Lars/
Tyvärr måste du åka till "dyra verkstan" , C6ans givare funkar inte på samma sätt som C5an, dom måste programeras med ett instrument :cry:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

OK! Tack för snabbt svar. Eftersom jag har helt nya däck, fälgar och sensorer så misstänker jag att proceduren måste göras om, om jag skulle byta tillbaka till mina gamla hjul?

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
bengtsson
Rookie
Rookie

Inlägg av bengtsson »

Hej!
Du måste åka och få dom programerade om du inte har ett sådant instrument själv. GM skulle ha 1200:- och det tar max 5 minuter, så jag har köpt ett instrument så jag kan göra det själv. Kommer du hit så kan jag göra det åt det för en mycket billigare peng.. :wink:
C6 Cabbe 2006 Supercharged 494 RWHP
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Var köpte du instrumentet och vad kostade det? Kanske kan vara värt att satsa på ett själv och därmed också kunna hjälpa andra i närområdet! :idea:

/Lars/
Skriv svar