Har en 69:a som ska besiktas efter några års dvala...
Bekymret nu är med blinkljusen på och ingen belysning på så blinkar det som det ska.
Parkeringen på och blinka funkar åxå men långsammare blink.
Med halvljuset på blinkar det endast åt höger vänster förblir svart och samma med heljuset på.
Känns som jordfel, har haft ur blinkreläet och rengjort tittat lite på säkringarna men inte sett något fel där.
Har någon en ide?
Micke
Corvette-69
El problem halvljus/blinker
-
- Nykomling
EL-FEL
Jag hade börjat med att testa varnings-blinkersen först ,och sen bytat plats med reläerna ,är samma, en sitter vid säkringarna och en till höger nere vid golvet passagerar-sidan! vet inte om det hjälper men på det sättet kan man kolla om reläerna är helt okey!
Yes!!
Allt fixat!
När jag började hade jag ett nyladdat optima batteri.
Vid hemma besiktnings proceduren fungerade inte ena helljuset h-4 lampan slut, fick byta den kom sedan till blinkljusen och det var då problemet med blinkern som inte blinkade som den skulle uppstod.
Jag hade inte motorn igång(rätt ampert sound) mao ingen laddning, medan jag höll på och pysslade.
Problemet visade sig senare vara lite som jag trodde, att det gamla Optima batteriet gjort sitt.
Bilen har varit oreggad och upplagd i 3 år (husbygge,barn).
Jag laddade hela natten körde bilen till besiktningen och enda problemet var att det var för breda mackor bak, har Centerlines 9" men breddar enl bilprovningen aningen för mycket utåt, ok for hem bytte till orginal 7" med 235:or och denstora OK stämpeln kom fram
Allt fixat!
När jag började hade jag ett nyladdat optima batteri.
Vid hemma besiktnings proceduren fungerade inte ena helljuset h-4 lampan slut, fick byta den kom sedan till blinkljusen och det var då problemet med blinkern som inte blinkade som den skulle uppstod.
Jag hade inte motorn igång(rätt ampert sound) mao ingen laddning, medan jag höll på och pysslade.
Problemet visade sig senare vara lite som jag trodde, att det gamla Optima batteriet gjort sitt.
Bilen har varit oreggad och upplagd i 3 år (husbygge,barn).
Jag laddade hela natten körde bilen till besiktningen och enda problemet var att det var för breda mackor bak, har Centerlines 9" men breddar enl bilprovningen aningen för mycket utåt, ok for hem bytte till orginal 7" med 235:or och denstora OK stämpeln kom fram