koppling till -94
koppling till -94
behöver tips på någon bra koppling till min lt1 -94 med hot cam o lt4 toppar +ev en hundring gas.
bättre att lyssna till den sträng som brast än att aldrig våga spänna en båge.
www.spec.com en stage 2+ eller 3 borde funka fint.
centerforce håller INTE. Hays s&s är ok, men är lite osäker om det finns till zf6. kolla även ZOOM, RAM och Mcleod
centerforce håller INTE. Hays s&s är ok, men är lite osäker om det finns till zf6. kolla även ZOOM, RAM och Mcleod
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
ibland har du mer tur än du anar
http://www.vetteforum.se/showthread.php ... #post36048
tänk på att du måste byta svänghjulet också.. vilket är en ganska dyr pjäs (iaf orginalet)
http://www.vetteforum.se/showthread.php ... #post36048
tänk på att du måste byta svänghjulet också.. vilket är en ganska dyr pjäs (iaf orginalet)
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
gäller ALLA kopplingsbyten. ytan på svänghjulet flyter av värmen när man slirar iväg. när kopplingen är slut är slitytan slut och måste renoveras (slipas). görs inte detta kommer den nya kopplingen att ta dåligt och slitas snabbt.
LT1an har ett dual-massvänghjul som inte går att renovera. ett nytt kostar en 20 papp hos klantberg.
JA, det kommer att rassla lite om lådan när du kör på låga varv, med alusvänghjul. detta är inte farligt på något vis. och går att avhjälpa med slick50 en grön sörja som ser ut som trollblod. alt så köper du ett eftermarknads stålsvänghjul, vilket är det jag skulle göra i ditt ställe om jag nu inte fick ett alu till bra pris
LT1an har ett dual-massvänghjul som inte går att renovera. ett nytt kostar en 20 papp hos klantberg.
JA, det kommer att rassla lite om lådan när du kör på låga varv, med alusvänghjul. detta är inte farligt på något vis. och går att avhjälpa med slick50 en grön sörja som ser ut som trollblod. alt så köper du ett eftermarknads stålsvänghjul, vilket är det jag skulle göra i ditt ställe om jag nu inte fick ett alu till bra pris

Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
ja blacktaben skall vara starkare enl förstäsigpåarna. men det är mycket få som faktiskt har rasat ZF lådan..
har läst för länge sedan att ZFen inte gillar att misshandlas på strippen. den klarar dock bättre själva effekten.
har läst för länge sedan att ZFen inte gillar att misshandlas på strippen. den klarar dock bättre själva effekten.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Blacktaben dom första årgånagrna , en såån som jag har byggdes vad jag förstår i tyskland och blåtaggarna på licens i usa och blev lite klenare , JÄnkare!!!!
Det är vad jag har fattat men rätt skött så håller den för det mesta även brutalväxling.
Det är vad jag har fattat men rätt skött så håller den för det mesta även brutalväxling.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Hej,Scania skrev:Blacktaben dom första årgånagrna , en såån som jag har byggdes vad jag förstår i tyskland och blåtaggarna på licens i usa och blev lite klenare , JÄnkare!!!!
Det är vad jag har fattat men rätt skött så håller den för det mesta även brutalväxling.
den vart inte klenare för att den gjordes i USA, dom ändrade vinkel på dreven för att få den tystare och tack vare vinkeländringen vart dreven klenare.
mvh
MickeW
Även en silverfisk kan glimma till!
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
Hehe det låg nära till hands att gissa på det , amerikanare har ju inte gjort sig kända för kvalitet och noggranhet.MickeW skrev:Hej,Scania skrev:Blacktaben dom första årgånagrna , en såån som jag har byggdes vad jag förstår i tyskland och blåtaggarna på licens i usa och blev lite klenare , JÄnkare!!!!
Det är vad jag har fattat men rätt skött så håller den för det mesta även brutalväxling.
den vart inte klenare för att den gjordes i USA, dom ändrade vinkel på dreven för att få den tystare och tack vare vinkeländringen vart dreven klenare.
mvh
MickeW
Men tack då har jag svaret , jag har som sagt bara hört talas om det på avvägar. *L*
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar