För grovt bränsle system LS2?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 512
Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
Ort: Örebro

För grovt bränsle system LS2?

Inlägg av Lars Jakobsson »

Ska byta ut orginal bränsle systemet på våran pärla och har tillgång till 16mm rostfria rör av högsta kvalite, kan det bli för grovt?

Håller på och trimmar som bäst så effekten kommer ökas en hel del.
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

Vet nu inte vilken/vilka bränslepumpar du ska använda men mer standard är att använda stålomspunnen AN slang och kopplingar.

Jag vet av erfarenhet att 8AN matning med 6AN retur matar utan problem över 900hk, vi har en kompressormatad bil som har 900hk++ som dessutom går på E85 dvs använder 30% mer soppa än vid bensindrift så det torde motsvara ca 1200hk med bensin drift :)

Vid riktigt höga effekter på bensin(1200hk++) har jag sett att de använder 10AN matning/8AN retur.

Frågan är om bensinpumpen/pumparna klarar att hålla trycket med tanke på den stora volym som är i rören .... Du får nästan räkna på det med den data du har på pumpen/pumparna och diameter på rör.
Glöm inte att du måste ha tryckregulatorn framme vid fuelrailen !
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 512
Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
Ort: Örebro

Inlägg av Lars Jakobsson »

Stort tack!

Då glömmer vi 16 :P
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Skriv svar