Har en corvette c5 -01,
Bytte blockpackning på högra sidan men packningen som jag fick var till den nya modellen ( Den i metal)
Jag bytte och satte ihop bilen i hopp om att det skulle fungera ändå.
Bilen funkar och går nu men ryker väldigt mycket!
Tror inte att det blev helt tätt!?
Hur är det egentligen med att byta på bara en sida?
Hur funkar det om man sätter dit nya modellen på packningen på en bil där det ska vara den gamla?
Bilen tickar väldigt när den är kall också, vad kan vara felet eller ska det vara så?
Toppackning skillnad mellan 97-01 01-04
Re: Toppackning skillnad mellan 97-01 01-04
GM's MLS packning ska fungera utmärkt from -99 och framåt. 97-98 hade en liten 'notch' i kanten på toppen vilket gör att det läcker kylarvatten om du försöker använda den nyare packningen. Det viktiga är vända packningen åt rätt håll, den är märkt hur den ska sitta men det kan vara lätt att missa. Att byta på bara en sida är inget problem så länge som tjockleken på packningen är densamma på båda sidor, annars får du olika kompression.Kerra skrev:Har en corvette c5 -01,
Bytte blockpackning på högra sidan men packningen som jag fick var till den nya modellen ( Den i metal)
Jag bytte och satte ihop bilen i hopp om att det skulle fungera ändå.
Bilen funkar och går nu men ryker väldigt mycket!
Tror inte att det blev helt tätt!?
Hur är det egentligen med att byta på bara en sida?
Hur funkar det om man sätter dit nya modellen på packningen på en bil där det ska vara den gamla?
Bilen tickar väldigt när den är kall också, vad kan vara felet eller ska det vara så?
Tickar väldigt mycket är väl en ganska subjektiv bedömning eftersom alla definierar 'mycket' på olika sätt

RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se