Jag tänkte se om jag kan hjälpa en vän genom att posta en fråga här som jag inte lyckas hitta svar på via nätet.... Han har en Corvette C5 98a med automat där han försöker byta oljan i växellådan men har stött på problem. Han har fått ut den gamla oljan men inte lyckats klura ut hur han ska fylla på ny... så är det någon som har något tips eller kan peka till var man kan läsa på?
Tack på förhand!
Oljebyte automat 98a
-
- Corvetteexpert
Re: Oljebyte automat 98a
Jag hade personligen inte tömt eller rivit isär nåt innan jag har klart för mej hur det skall sättas ihop igen.
Nu är jag inte mannen att svara direkt på din fråga men brukar det inte vara en nivåplugg på ungefär halva höjden av automatlådor?
Försök annars ragga upp en service manual, eller hoppas att någon mer bevandrad i ämnet reder ut begreppen.

Nu är jag inte mannen att svara direkt på din fråga men brukar det inte vara en nivåplugg på ungefär halva höjden av automatlådor?
Försök annars ragga upp en service manual, eller hoppas att någon mer bevandrad i ämnet reder ut begreppen.

Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
- Tommy Larsson
- Rookie
Hej juman.
Titta under sökfunktionen oljenivå C5 där finns svaret från vette.se
C5 97:a
Titta under sökfunktionen oljenivå C5 där finns svaret från vette.se
C5 97:a
juman skrev:Jag tänkte se om jag kan hjälpa en vän genom att posta en fråga här som jag inte lyckas hitta svar på via nätet.... Han har en Corvette C5 98a med automat där han försöker byta oljan i växellådan men har stött på problem. Han har fått ut den gamla oljan men inte lyckats klura ut hur han ska fylla på ny... så är det någon som har något tips eller kan peka till var man kan läsa på?
Tack på förhand!
Hercules
Tackar Hercules... hittade inte den sist då jag sökte runt. Men svaret från vette.se var fullt tullräckligt...
hercules skrev: Titta under sökfunktionen oljenivå C5 där finns svaret från vette.se