Köpte en corvette cab 2002 i augusti 2007, den var då servad för 6000 mil (hade gått 5500),
Nu i januari 2009 står mätaren på 6139 mil.
Skall jag då lämna in bilen för servie igen? eller skall jag själv bara byta olja och filter?
Vad säger Ni? Hur funkar det med garantier?
Tacksam för råd
Krister
När Serva corvette 2002?
Re: När Serva corvette 2002?
Ja du här kan du få många svar (alla gör olika, sök i alla trådar).
Jag vet inte vilka garantier eller liknande som du har men kontakta dom som står för dom och fråga vad som gäller, du lär nog få reda på det om du behöver utnytja dom, men då kan det vara lite sent.
Jag byter olja & filter när jag ställer av bilen. Bromsoljan byter jag på våren. När det gäller Service föreslår jag att du ska höra med din Verkstad, tänk även på att en välskött bil med servicebok är oftast något mer värd den dag du ska sälja.
Jag vet inte vilka garantier eller liknande som du har men kontakta dom som står för dom och fråga vad som gäller, du lär nog få reda på det om du behöver utnytja dom, men då kan det vara lite sent.
Jag byter olja & filter när jag ställer av bilen. Bromsoljan byter jag på våren. När det gäller Service föreslår jag att du ska höra med din Verkstad, tänk även på att en välskött bil med servicebok är oftast något mer värd den dag du ska sälja.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: När Serva corvette 2002?
Använder du vanlig bromsolja eller silicon?745 skrev: Bromsoljan byter jag på våren
There is no substitute for cubic inches...
C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
Re: När Serva corvette 2002?
Har bara haft bilen 2 somrar d.v.s. bara bytt bromsolja 1 ggr. Jag går (nästan) alltid på tillverkarens rekommendationer. Köpte olja hos Corvette Sweden eller Svenska bil kom inte ihåg var eller vilket fabrikat men ring gärna dit och hör. Du kan nog hitta något som är både bättre och billigare men jag vet att det funkar bra och slipper obehagliga överraskningar. Och jag skulle bli överraskad om det var en siliconbasserad olja.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: När Serva corvette 2002?
Hade siliconbromsvätska i AC Cobra replikan jag hade tidigare eftersom silicon inte drar till sig fukt som vanlig bromsvätska och att man då inte ska behöva byta så ofta. Upplevde dock lite svampigare känsla i pedalen. Om någon som läser det här har erfarenhet av att ha siliconbromsvätska i Vetten vore det intressant att höra hur det funkar och om det finns några ev. nackdelar.
There is no substitute for cubic inches...
C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
Re: När Serva corvette 2002?
DOT 5.1 Motol 600 eller Castrol SRF. Castrol SRF är världens värsta(som funkar för gatbruk). Bäst bl.a. för att den är mindre hygroskopisk än alla andra och därigenom har hög våt-kokpunkt(hur bra den är när man kört ett tag, och den håller länge). Kostar strax över 500kr litern. Motul 600 o andra är billigare o duger absolut för de flesta. Alla 5.1 bromsvätskor lär väl funka.
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... %C3%A4tska
O så lite om Silicone Brake Fluide :
Strengths:
1) It has a high boiling point since it does not absorb water. Therefore, there's no so-called wet boiling point.
2) Doesn't absorb moisture.
3) Doesn't remove paint.
4) The viscosity is more stable over the extremes of temperature.
5) With the exception of some formulations used in external boots, silicone brake fluid is compatible with all standard brake components.
Drawbacks:
1) It's hard to pour without entraining air bubbles--hence an application will generally have a softer, spongier pedal feel.
2) It doesn't absorb water, so any water already in the system accu-mulates in the lowest point of the system and stays there, causing rust.
3) Glycol fluids begin to compress near their boiling points, whereas silicone fluids begin to compress at around 300-350 degrees Fahrenheit.
4) Additives in the fluid can vaporize at comparatively moderate temperature, increasing the spongy feel.
5) Silicone fluids expand significantly when hot.
6) Silicone fluid is functionally incompatible with systems that have held glycol-based fluids for any length of time, requiring flushing and seal replacement (there are counter opinions on this, which state that the modern silicone formulations are in fact compatible with only a flushing, rather than a complete reseal). The actual DOT specification requires chemical compatibility, so as far as that goes, the two fluids won't cause reactions if used in the same system, but they certainly won't mix, either.
7) It's pretty much incompatible with anti-lock brakes because the silicone fluids tend to be more viscous, which can cause problems with the timing of the pulses that are intended to work with the thinner glycol-base fluid. This sometimes leads to damage of the ABS valving. The rapid pulsing necessary to anti-lock functions tend to cavitate the fluid, as the tiny bubbles collapse and coalesce into larger ones, and then collapse and reform into smaller ones. This tends to counteract the ABS effect and can diminish the actual effective braking. This condition also heats the fluid and can lead to even more sponginess and possible damage to the ABS controller. Thirdly, silicone brake fluid tends to foam when expressed from a small orifice under pressure, reducing its hydraulic effectiveness greatly.
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... %C3%A4tska
O så lite om Silicone Brake Fluide :
Strengths:
1) It has a high boiling point since it does not absorb water. Therefore, there's no so-called wet boiling point.
2) Doesn't absorb moisture.
3) Doesn't remove paint.
4) The viscosity is more stable over the extremes of temperature.
5) With the exception of some formulations used in external boots, silicone brake fluid is compatible with all standard brake components.
Drawbacks:
1) It's hard to pour without entraining air bubbles--hence an application will generally have a softer, spongier pedal feel.
2) It doesn't absorb water, so any water already in the system accu-mulates in the lowest point of the system and stays there, causing rust.
3) Glycol fluids begin to compress near their boiling points, whereas silicone fluids begin to compress at around 300-350 degrees Fahrenheit.
4) Additives in the fluid can vaporize at comparatively moderate temperature, increasing the spongy feel.
5) Silicone fluids expand significantly when hot.
6) Silicone fluid is functionally incompatible with systems that have held glycol-based fluids for any length of time, requiring flushing and seal replacement (there are counter opinions on this, which state that the modern silicone formulations are in fact compatible with only a flushing, rather than a complete reseal). The actual DOT specification requires chemical compatibility, so as far as that goes, the two fluids won't cause reactions if used in the same system, but they certainly won't mix, either.
7) It's pretty much incompatible with anti-lock brakes because the silicone fluids tend to be more viscous, which can cause problems with the timing of the pulses that are intended to work with the thinner glycol-base fluid. This sometimes leads to damage of the ABS valving. The rapid pulsing necessary to anti-lock functions tend to cavitate the fluid, as the tiny bubbles collapse and coalesce into larger ones, and then collapse and reform into smaller ones. This tends to counteract the ABS effect and can diminish the actual effective braking. This condition also heats the fluid and can lead to even more sponginess and possible damage to the ABS controller. Thirdly, silicone brake fluid tends to foam when expressed from a small orifice under pressure, reducing its hydraulic effectiveness greatly.
Re: När Serva corvette 2002?
Tack Bengt för din utförliga feedback
riktigt bra info.
Helt klart att jag ska undvika silicon vätska i Vetten när jag läst detta.
(Cobran hade aldrig haft vanlig bromsvätska i system och saknade så klart ABS så där var det inte några sådana problem)

Helt klart att jag ska undvika silicon vätska i Vetten när jag läst detta.
(Cobran hade aldrig haft vanlig bromsvätska i system och saknade så klart ABS så där var det inte några sådana problem)
There is no substitute for cubic inches...
C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld