Ang röda bakljus kontra SBP

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Storskurken
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 24
Blev medlem: fre jan 23, 2009 18:28
Ort: Skövde

Ang röda bakljus kontra SBP

Inlägg av Storskurken »

Är helt ny här och frågan gäller just det som står i överskriften.tjejn har en importerad 89:a cab den går ju inte att bes med dessa bakljus.finns det eurospec lampor att få tag i? eller andra bra förslag? Björn
JoBy
Rookie
Rookie
Inlägg: 67
Blev medlem: ons dec 08, 2004 18:30
Ort: Timrå
Kontakt:

Re: Ang röda bakljus kontra SBP

Inlägg av JoBy »

Är den nyimporterad eller har den besiktats i Sverige förut?

Flyttgodsbilar brukar för dispens och får då behålla amerikanska baklysen.

Vanliga importbilar ska byggas om till svensk standard med orangea blinkers.

Det finns ombyggnadskit att köpa om man inte vill hitta på en egen lösning. Problemet är ju att både bromsljus och blinkers använder samma grödtråd i dom amerikanska bakljusen.
1984 som blir mindre och mindre original.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Ang röda bakljus kontra SBP

Inlägg av Ingo »

Om det är en flyttgodsbil går det besikta med röda baklysen(F97G (har jag för mig att det står i instumentet) och importerat tullfritt.
Eljest är det gula blinkers som gäller.
Men ibland går röda blinkers igenom,beror på dagsformen hos bilprovaren,är det en besiktningsman är det oftast kört.
Men tänk efter hur du vill ha det,ska de röda lamporna på igen efter besiktning?isåfall bör du bara dra extra kablar temporärt och låta orginallamphållare sitta kvar i möjligaste mån.
Och inga abikotjuvar,utan löd.
Skriv svar