kan tillägga att den gick bra motormässigt innan den skulle in på vinterförvaring, och har inte haft igång den sen dess.
har provat med startgas med den tänder inte på den
vad kan det vara för fel!?

är en c4 lt1 -92
mvh stoffe
Mange85 skrev:Får du några felkoder? verkar ju iaf vara nånting med tändning eftersom den inte startar på startgas..
Står den i kallgarage?
MickeW skrev:kolla tändkablar, låter misstänkt tändspole utan att veta ev. felkoder!
mvh
MickeW
GTA skrev:Kolla att du satt tillbaka alla kablarna.
Har du låtit vattnet rinna över optin så finns där stor risk att vattnet trängt in och fördärvat. det räcker med en läckande vattenpump för att detta skall hända.chevlt1 skrev:
hört att nån "optispark" lr liknande ska jävlas på lt1'orna som gör att dom blir helt dödade, kan det vara nått sånt som blivit av när jag mixtrat med vattnet över thermostaten?
HrLarsson skrev:Har du låtit vattnet rinna över optin så finns där stor risk att vattnet trängt in och fördärvat. det räcker med en läckande vattenpump för att detta skall hända.chevlt1 skrev:
hört att nån "optispark" lr liknande ska jävlas på lt1'orna som gör att dom blir helt dödade, kan det vara nått sånt som blivit av när jag mixtrat med vattnet över thermostaten?
Torsten skrev:Prova att sätta en värmefläkt riktad mot Optisparken i några timmar ...hjälpte på min .........
GTA skrev:hmmm.. hur är det som stöldskyddet har gått in.. är det bränslepumpen som stängs av eller är det tändningen?
Peter Anjou skrev:Hejsan!
Angående optisparken, har det kommit in smuts & fukt en gång
så kommer det säkert att hända fler gånger!! Den sitter ju inte
på det smartaste stället, en ersättare typ Delteq är nog inte
helt fel. Problem är till för att lösas![]()
Peter A/ C4-93 cab