Hej allihop,
Ett gyllene tillfälle för dig som bor i Mälardalen med omnejd att skaffa dragracinglicens. Det är ont om kurstillfällen i regionen, så passa på! Jag har varit i kontakt med arrangörerna och vi är välkomna. Skulle det visa sig vara väldigt stort intresse så är det inte omöjligt att ordna en "egen" kurs för CCSR.
Nu har vi fått klart med våra licenkurser och vi rekommenderar att ni passar på att ta den.
Kurserna gäller både för förare och blivande funktionärer.
Utbildningen kommer att ledas av SSRO i samarbete med
Rod´n Kustom Scandinavia och Persåkers Speed Shop.
Kurserna kommer att hållas i Persåkers lokaler i Åkersstyckebruk.
Ni har två datum att välja mellan;
28 mars kl. 13.00 eller
18 april kl. 13.00.
Kursen kostar 300:- och då ingår medlemskap i SSRO. Betalning sker på plats.
(Medlemskap i en SBF-ansluten klubb är ett måste för att ni senare ska kunna få ut licens av SBF).
Kostnad för kurs är den samma oavsett medlemskap i annan klubb.
Uppkörning för licens kan senare genomföras på t.ex Kjula.
Mer information angående uppkörning ges i samband med kurs.
(Uppkörning och licensavgift till SBF ingår ej i pris)
Föranmälan till kurs (ej bindande men gör det gärna så vi får ett hum om hur många som kommer) och frågor skickas till: licens@rodnkustom.se
Ni får gärna vända er till mig i första hand med era frågor, kontaktuppgifter finns på racingsidorna.
//Tomten
Licenskurs dragracing hos Persåker 28/3 och 18/4
Moderator: ornet
Re: Licenskurs dragracing hos Persåker 28/3 och 18/4
Hej!
Räkna med att kursen tar c:a 2 timmar.
//Tomten
Räkna med att kursen tar c:a 2 timmar.
//Tomten
- Corv1-Micke
- Corvetteälskare
Om man går licenskurs hos annan än på Mantorp med CCS, till vem inom klubben skall jag då skicka in SBF-blanketten "Ansökan av tävlingslicens"?
(för ner till höger på blanketten skall ju klubben man tävlar för fylla i, innan den skickas vidare till SBF)
Mvh
Micke
(för ner till höger på blanketten skall ju klubben man tävlar för fylla i, innan den skickas vidare till SBF)
Mvh
Micke
C3 -72, Original Matching Number
C4 -91, Z07, 434cui, 6-speed
C4 -91, Z07, 434cui, 6-speed
Hej Micke,
Skicka till Michael Niklasson, adressen hittar du under styrelseinfo
//Tomten
Skicka till Michael Niklasson, adressen hittar du under styrelseinfo
//Tomten
Halloj i vårsolen,
Lyfter tråden och påminner om licenskursen på lördag den 18/4. Senast det begav sig ingick även brand- och sjukvårdsutbildning. Jag vet inte hur det är på lördag, men var beredd på att det kan ta lite extra tid.
Lycka till!
//Tomten
Lyfter tråden och påminner om licenskursen på lördag den 18/4. Senast det begav sig ingick även brand- och sjukvårdsutbildning. Jag vet inte hur det är på lördag, men var beredd på att det kan ta lite extra tid.
Lycka till!
//Tomten