Rostskydd ???
Rostskydd ???
Eftersom min bil står ute minst halva året undrar jag vad som bör rostskyddas om det nu behövs överhuvudtaget ??? nån som vet här ???
Re: Rostskydd ???
Jag har kört och parkerat min bil ute på sommarhalvåret i 4 säsonger utan att jag har märkt några problem med rost, däremot gäller det som vanligt att se upp så att man undviker att parkera under träd p.g.a. fågelskit, sav m.m.
men det vet du väll redan.
Och kom ihåg att kontrollera lister m.m. så att det inte regnar in

Och kom ihåg att kontrollera lister m.m. så att det inte regnar in

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: Rostskydd ???
Va går dom att parkera utomhus?,min har stått utanför strand ett par nätter på öland,och i en carport på vägen upp och ner
Och de flesta har väl försäkringskrav på att dom ska stå inlåsta inomhus.
Men traditionellt så brukade det ju kunna läka in vatten och orsaka rost runt stödramen i karossen,men har inte hört om det problemet på C4,an.
Största risken är nog saltet på underredet om man kör under vintern,och att inredningen blir fuktig och murken,så så blir den solblekt både in och utvändigt så inredningen börjar falla sönder.

Och de flesta har väl försäkringskrav på att dom ska stå inlåsta inomhus.
Men traditionellt så brukade det ju kunna läka in vatten och orsaka rost runt stödramen i karossen,men har inte hört om det problemet på C4,an.
Största risken är nog saltet på underredet om man kör under vintern,och att inredningen blir fuktig och murken,så så blir den solblekt både in och utvändigt så inredningen börjar falla sönder.