Passagerar låset öppnas inte,liten luftbubbla i dörrklädseln

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Carl
Nykomling
Nykomling

Passagerar låset öppnas inte,liten luftbubbla i dörrklädseln

Inlägg av Carl »

Min passagerar dörr låser inte när jag använder fjärkontrollen, bara förardörren och bagage luckan. Men om jag öppnar den med handen så låser passagerardörren sig med fjärkontrollen. Jag kan låsa men inte öppna.
Sedan har jag fått en liten luftbubbla som 50 öring i dörrklädseln. Har ingen aning hur den kom dit. Är det luft eller är det limmet som släppt. Jag har försökt trycka till den men den kommer tillbaks. Den sitter precis där man kan vila armen vid dörren.

Vore tacksam för råd.

Carl
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Re: Passagerar låset öppnas inte,liten luftbubbla i dörrklädseln

Inlägg av COOLMACHINE »

Hej
Angående låset i passagerardörren, du vet väl att du måste trycka 1 gång för förardörren och 2 gånger för att öppna passagerar dörren :wink:
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Carl
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Carl »

Ja, men när jag trycker reagerar bara förardörren.
Användarens profilbild
Hans Wijk
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Hans Wijk »

Hade samma problem med dörrlåset för ett par år sedan - fick byta låsmodulen i förardörren.
Köpte en beg hos Osby skroten ...
Lycka till !!

Mvh
Hasse
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

Carl skrev:Min passagerar dörr låser inte när jag använder fjärkontrollen, bara förardörren och bagage luckan. Men om jag öppnar den med handen så låser passagerardörren sig med fjärkontrollen. Jag kan låsa men inte öppna.
Sedan har jag fått en liten luftbubbla som 50 öring i dörrklädseln. Har ingen aning hur den kom dit. Är det luft eller är det limmet som släppt. Jag har försökt trycka till den men den kommer tillbaks. Den sitter precis där man kan vila armen vid dörren.

Vore tacksam för råd.

Carl
Kolla felkoderna för dörrmodulen i högerdörren, troligtvis har den gett upp men posta felkoderna här.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Skriv svar