LS9

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
bengtsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 49
Blev medlem: tor dec 13, 2007 1:37
Ort: Lidköping

LS9

Inlägg av bengtsson »

Såg att det går att köpa LS9:an som crate motor nu. Måste väl gå att "förka" ner den i en vanlig C6/Z06.. :idea: Bränslesystemet behöver väl uppgraderas och en ny styrbox, men vad är det mer som kan behövas :?:
C6 Cabbe 2006 Supercharged 494 RWHP
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 762
Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
Ort: Umeå

Re: LS9

Inlägg av COOLMACHINE »

Hur mycket kostar den? 8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
bengtsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 49
Blev medlem: tor dec 13, 2007 1:37
Ort: Lidköping

Re: LS9

Inlägg av bengtsson »

Verkar som den var nedsatt från $29000 till $23000 + skatter och avgifter. Vet inte vad som gäller för att få handla till det priset, eller om det var nedsatt rakt över utan förbehåll...
C6 Cabbe 2006 Supercharged 494 RWHP
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: LS9

Inlägg av vette.se »

bengtsson skrev:Såg att det går att köpa LS9:an som crate motor nu. Måste väl gå att "förka" ner den i en vanlig C6/Z06.. Bränslesystemet behöver väl uppgraderas och en ny styrbox, men vad är det mer som kan behövas
Ny styrbox behövs inte, du kan använda alla C6 styrboxar, kom dock ihåg att -05 och -06 boxarna har 24x för veven och 1x för kammen så du behöver en konverteringsbox för de signalerna.

Bränslesystemet är enkelt att uppdatera, vi har ett flertal olika varianter beroende på behov :)

Samtidigt ska man kanske fråga sig, varför lägga så stora pengar på en LS9 motor när det finns betydligt billigare alternativ som är lika obesiktningsbara som med LS9an :wink:
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
bengtsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 49
Blev medlem: tor dec 13, 2007 1:37
Ort: Lidköping

Re: LS9

Inlägg av bengtsson »

Hmmm.. Varför är LS9:an obesiktningsbar då? :o Är det avgaskraven som det faller på då eller? Men finns det 2 ZR1:or i sverige så bör det väl "gå igenom" med en sådan motor. Tror inte att besiktningen märker någon skillnad på utseendet på motor...
C6 Cabbe 2006 Supercharged 494 RWHP
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: LS9

Inlägg av vette.se »

bengtsson skrev:Hmmm.. Varför är LS9:an obesiktningsbar då? :o Är det avgaskraven som det faller på då eller? Men finns det 2 ZR1:or i sverige så bör det väl "gå igenom" med en sådan motor. Tror inte att besiktningen märker någon skillnad på utseendet på motor...
Besiktningen kan inte missa att det sitter en stor kompressor uppe på motorn - det ser ungefär likadant ut som när du sätter en Magnuson kompressor på original motorn.
Dvs har du kompressor på en bil som inte ska ha det enligt registreringspapprena så är det kört - men du kan ju ha tur också :D I storstadsområde är det oftast kört och de flesta plockar bort kompressorn/turbon vid besiktning.

Bild
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
bengtsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 49
Blev medlem: tor dec 13, 2007 1:37
Ort: Lidköping

Re: LS9

Inlägg av bengtsson »

Hmmm... Det kan ju kännas bra att ha lite tur ibland oxå... :wink:
C6 Cabbe 2006 Supercharged 494 RWHP
Skriv svar