Co halt AKUT

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Storskurken
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 24
Blev medlem: fre jan 23, 2009 18:28
Ort: Skövde

Co halt AKUT

Inlägg av Storskurken »

Fick ner slag på detta i besiktningen..För höga halter på tomgång..bytte olja och filter.. och har kört upp en tank soppa..men den gick inte igenom ombesiktningen iaf...är det stift och dylikt att kolla....eller ska man göra den klassiska...2 dunkar aspen miljö bensin....funkar 100%igt.

Jag..besiktigade igen..nu med 5 liter aspen och 15 liter 98 oktan..fick högre värden än första ombesiktningen..ligger runt 1,0..vad är nästa steg???luft filter,tändstift?spridare???Alla tips och funderingar välkommnas...tiden rinner ut...
Senast redigerad av Storskurken den mån jun 08, 2009 19:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

Re: Co halt + hc halt

Inlägg av Jake »

Finns många anledningar. om spridarna är orginal så är de nog inte så roliga. Kolvringsknas, nåt med EGRen? Vevhusventilationen? Dålig förbränning, kass luftfilter

Var ligger lambda? hur som så är det oförbrännda kolväten och koloxider. dvs antingen så får du in kolväten i förbränningen dvs olja. eller så förbränner du inte all soppa.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Storskurken
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 24
Blev medlem: fre jan 23, 2009 18:28
Ort: Skövde

Re: Co halt + hc halt

Inlägg av Storskurken »

Vart visst bara co halten som vart för hög nu...1,4 och gräns är0,5..blir till att köra miljö bensin...orkar inte skruva mer nu..
Skriv svar