Miraculix skrev:Varför kör du inte med C5'an?

Nej åka med är ju inte att tänka på för en inbiten banåkare
När jag kör är det alltid bilar med i miljonklassen och det har aldrig varit några problem. Man får tänka till lite innan man ger sig ut på banan och inte ligga och jaga i baken på folk samt vara tydlig med blinkers när man ska släppa om. Kör folk bara med en gnutta vett så går allt bra
C5an har jag som bruksbil till jobbet, landet & ICA (du anar inte hur mycket man kan lasta i en C5a). Jag har provat den på bana (med miljonbilar och det blir inte så tätt som jag vill ha det utav naturliga skäl) och konstaterade då att den inte riktigt hängde med trots att den fick jobba (för)hårt.
Efter att ha tillbringat en stor del utav mitt liv på kappseglingsbanor, har jag lärt mig att det är svårt att kombinera en racebåt med en semesterbåt, mest valuta för pengarna tycker jag man får om man köper två olika, och för egen del passar det nog mig bäst med en bruksbil & en racebil.
Eftersom jag har en C4 stående tänkte jag att jag kan väll banpreppa den och köra med den, men tyvärr blir det nog svårare och dyrare än vad jag planerat.
Därför står jag nu i valet och kvalet mellan att fortsätta med Trackdays och bygga vidare/köpa risig Z06 ELLER att börja med Racing och köpa/hyra racebil.
Men som sagt var nästa test utav moddarna på C4an blir på Barkarby.