Hej på min corvette kastar bakvagnen om jag kör i en håla. Jag tror de kanske har monterat bladfjädern uppochned.
Någon som har en bild på hur den ska sitta??
Bakfjäderfråga
Re: Bakfjäderfråga
Det går inte att montera den upp och ner , #kolla att camberstagen sitter fast samt bussningarna. # Jag kan varmt rekomendera att montera (krängnings hämmare bak) , samt sätta dit (Koni dämpare)runt om . Dom som säger att man inte ska ha krängnings hämmare bak på C3 vet inte vad dom snackar om , sen jag satte dit en bak som är anpassad till storleken som sitter fram . Efter det har jag klockren väghållning i bakvagnen , samt 4-hjulsinställning .
/Christer 

-
- Nykomling
Re: Bakfjäderfråga
Ok før det såg ut lite som att de verkade vara nått hemmabygge. Då stagen var ca15cm långa. vet inte om det er så orginal.
Hade nått fel aven i bakaxel klumpen så får hoppas att det bara er de som e fel.
Men det verkade konstigt att bilen kastar i hålor. som att bladfjädern inte gjorde sitt jobb.
tack før tipsen
Hade nått fel aven i bakaxel klumpen så får hoppas att det bara er de som e fel.
Men det verkade konstigt att bilen kastar i hålor. som att bladfjädern inte gjorde sitt jobb.
tack før tipsen