Går det här i Sverige? Jag vet att det finns företag i USA som gör det, men här?
Det gäller alltså att bli av med repor på targan.
renovera glastarga
renovera glastarga
C4 -96'a Coupé - CCS #2981
Re: renovera glastarga
Bra länkar, tack så mycket!
Christer Jacobs 073-642 23 41 C J Glastjänst AB polerar rutor och annat. Finns i Teckomatorp
CCS 2872
Jag har fått kontakt med honom, det är inte så lätt...
Han ska kika på taket, så får vi se vad det blir av det hela.
Han ska kika på taket, så får vi se vad det blir av det hela.
Då besvarar jag min egen fråga...
Christer i Teckomatorp slipar inte targan, däremot polerar han den.
Vad jag behövde var slipning.
Så vad gör man? Jag åkte till K-Rauta och köpte våtslippapper 800, 1200, 2000, 4000, och en slipkloss.
2000 och 4000 hittade jag på båtavdelningen.
Efter tre timmars slipande typ "wax on, wax off", blev det faktiskt riktigt bra.
Avslutningsvis polerade jag med polermedel för båtar.
Jag ska försöka hitta någon som kan lackera taket, dels för att skydda mot nya repor, men framför allt för att UV-ljus gör akrylen "mjölkig".
Någon som känner till en lackerare i Malmötrakten? Jag funderar dessutom på att lackera om gångjärnsplåten till bakluckan, och även mitt gamla targatak.
Vad jag behövde var slipning.
Så vad gör man? Jag åkte till K-Rauta och köpte våtslippapper 800, 1200, 2000, 4000, och en slipkloss.
2000 och 4000 hittade jag på båtavdelningen.
Efter tre timmars slipande typ "wax on, wax off", blev det faktiskt riktigt bra.
Avslutningsvis polerade jag med polermedel för båtar.
Jag ska försöka hitta någon som kan lackera taket, dels för att skydda mot nya repor, men framför allt för att UV-ljus gör akrylen "mjölkig".
Någon som känner till en lackerare i Malmötrakten? Jag funderar dessutom på att lackera om gångjärnsplåten till bakluckan, och även mitt gamla targatak.
- Bilagor
-
- Före slipning. Om någon undrar hur den kan bli så repig, så är svaret - stod lutad mot garageport, men kasade ner över asfalten.
- Before.jpg (55.19 KiB) Visad 4642 gånger
Ja det var ju också det jag skrev ........ "Christer Jacobs 073-642 23 41 C J Glastjänst AB polerar rutor och annat. Finns i Teckomatorp"redtroll skrev:Då besvarar jag min egen fråga...
CCS 2872