Headders

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Robban
Nykomling
Nykomling

Headders

Inlägg av Robban »

Hej
Vet någon var man kan köpa korta headders till corvette,har tittat på hookers site men det finns ej någon spec för olika modeller är även tacksam för site förslag :?: :roll: :roll: :roll: :shock: :shock:
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Prata med Anders på vette.se Han har dödskoll på trim till C5.
Max M

:D
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Headders

Inlägg av vette.se »

Robban skrev:Hej
Vet någon var man kan köpa korta headders till corvette,har tittat på hookers site men det finns ej någon spec för olika modeller är även tacksam för site förslag :?: :roll: :roll: :roll: :shock: :shock:
Det är väldigt få som använder korta headers pga den lilla effektökningen man får för mycket pengar, av alla headers jag sålt är det ingen som valt den korta modellen. Den korta modell jag har är B&B Triflo headers, titta under 'Avgassystem' på www.vette.se

:D
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Captain_Redbeard
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av Captain_Redbeard »

hmm med headers menas extraktor-grenrör antar jag? Mjae precis som föregående postar säger så blir effektminskningen inte speciellt påtaglig med korta sådana... tanken är ju att avgaserna ska kunna gå en bit och svalna "krympa" innan de skickas iväg i ett och samma rör
Skriv svar