Rätt pris??

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Nille
Nykomling
Nykomling

Rätt pris??

Inlägg av Nille »

Den här Vetten verkar svårsåld..Är den för dyr?
Hur mycket är den värd?
//Nille

Chevrolet Corvette Cab LT4
Årsmodell: 1996
Mätarställning: 4.600 mil
Färg: Röd
Karosseri: Cab
Pris: 235.000 kr
Info: V8 LT4 330 hk, 6 vxl, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, C-lås, Elhissar fram, Elspeglar, Elstol förare, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Larm, LM-fälgar, Servostyrning, Svart skinnklädsel, Svart cab, Sportstolar, Stereo, Nya däck, Nybesiktad, 2 ex i Sverige. Mycket fint exemplar. OBS! RING INNAN VISNING.
madcow
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av madcow »

Känns inte direkt billigt......
MEN å andra sidan har den inte gått något...
För dom pengarna kan du ju få en C3 CAB - eller en ZR1! :P

Sök på blocket, finns åtminstone en ZR1:a - jag hade köpte den om jag haft 100 loppor över.... Men det har jag inte :cry:
/T
"Wrap your Ass in Fiberglass"
http://hem.passagen.se/madcow
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

Det finns ju bara 2 LT4 cabbar i sverige, (såvida det inte har kommit in nån nyligen).. så den e ju ganksa unik.. 8)
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Nille
Nykomling
Nykomling

96 LT4

Inlägg av Nille »

Är det ingen som vet hur mycket den är värd??

Är 200-210000:- rimligt?
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

Kolla vad en efterföljande C5 kostar. Dumt att köpa en äldre bil för mer pengar.

Försök bilda dig en uppfattning om värdet med ledning av andra bilar till salu. Mil och skick viktigt att tänka. Skit i att det bara finns 2 av just denna färg i Sverige, det är ju ingen speciell modell i vilket fall som helst.

Rätt årstid nu för bra priser...

MVH

MN
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Pris värdering

Inlägg av Ingo »

Först och främst,vad är det för bil du vill ha?,vilkenfärg och utrustning ska du helst ha?,hur länge tänker du behålla bilen?.Ska du behålla bilen 5- till tio år spelar en tio femtontusen extra ingen roll,men ska du bara ha den ett kort tag för att vara frän bör man ju kanske köpa billigast möjliga oavsett om det är rätt utrustnig el dyl. Ska du trimma och plåga bilstackaren är det kanske bättre att satsa på en bil som gått lite mer så man kan få ner priset så mycket som möjligt.Vill man ha en sen c4 kan det ju vara ett bra köp,men tänk på att bilen börjar bli gammal även om den gått lite.men självklart hösten är rätt tid att pluta rejält.
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Rätt pris??

Inlägg av Lars J »

Nille skrev:Den här Vetten verkar svårsåld..Är den för dyr?
Hur mycket är den värd?
//Nille

Chevrolet Corvette Cab LT4
Årsmodell: 1996
Mätarställning: 4.600 mil
Färg: Röd
Karosseri: Cab
Pris: 235.000 kr
Info: V8 LT4 330 hk, 6 vxl, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, C-lås, Elhissar fram, Elspeglar, Elstol förare, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Larm, LM-fälgar, Servostyrning, Svart skinnklädsel, Svart cab, Sportstolar, Stereo, Nya däck, Nybesiktad, 2 ex i Sverige. Mycket fint exemplar. OBS! RING INNAN VISNING.
-
Min uppfattning är att den ligger på fel sida om 200.000:- jag skulle i vart fall inte betala över det oavsett hur fin bilen än är. :D
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
Christian Nilsson
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Christian Nilsson »

Jag tycker nog den ligger ungefär rätt i pris. Det är en LT4, och jag håller inte med om att det inte är nåt speciellt med den. Det tillverkades dock "bara" 6359 LT4 modeller. 1996:an är ju dessutom sista året av C4, sistaårsbilarna brukar ju vara eftertraktade.
Jag har ju iofs själv just letat upp mig en LT4 i USA, så kanske är jag lite partisk här :D , men en bil som verkar vara i detta skick och dessa mil får du troligen inte under $20-21.000, och kostnaden för att importera den blir då ca 210.000 - 225.000 med fraktkost, tull, moms etc. Sen tillkommer ju kostnader för att fixa igenom besiktning.
TÄNK också på att LT4-motorn är rätt grym, kombinationen med den manuella 6-växl lådan är underbar. Tester har ju även visat att få av bilarna verkligen ligger på 330 hästar, det finns exempel på motorer som lämnar både 370 och 380 hästar original! Har man en LT4 borde man testa den i bänk och se vad den ger ut på hjulen, det kan bli en positiv överraskning.....
Läs på: http://corvetteactioncenter.com/specs/1996/96perf.html

/Christian
- Stolt ägare till en 1996 LT4 Coupe white/tan -
Skriv svar