Service tire monitor system

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Carl
Nykomling
Nykomling

Service tire monitor system

Inlägg av Carl »

Jag har haft lite problem med vänster bakdäck sen jag köpte bilen, indikationen, Service tire monitor system, kom upp ca en gång varann månaden. Nu sätts den på bara jag sätter på tändningen varje gång, för en vecka sen funkade den en körning dock. den hittar inte trycket i däcket. ibland står det inget och ibland xxx. måste man köpa något nytt, kan man ta bort ventilen och blåsa rent den.

Mycket tacksam för svar.

Carl
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Service tire monitor system

Inlägg av Conan999 »

Bättre att plocka bort däcktrycksensorerna, då slipper man problemen och spar dessutom några gram :P
MVH Conan999
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Du slipper inga problem om du plockar bort sensorerna. Gör du det så får du ett felmeddelande varje gång du startar bilen och du "fyller" bilens dator med dessa meddelande. Så mitt tips är fixa det även om du måste byta ut någon sensor!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Conan999 »

Lars J: Ja du har helt rätt. Vet inte vad jag tänkte på igår :? . Själv har jag inga sensorer på mina hjul, jag får felmeddelande varje gång startas men lätt att "reseta". Det kom även en hel del skräpmeddelande när sensorerna satt på och det är ganska jobbigt
MVH Conan999
Carl
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Carl »

Hej,
Var beställer jag en trycksensor till bakhjulet, måste man plocka bort hela däcket från fälg, kan jag byta ut det själv? Vad koster det ungefär?

Mvh Carl
FLNZ
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av FLNZ »

Ja du måste kränga av däcket ifrån fälgen.

Beroende på årsmodell kostar dom i Sverige ca 1000kr/styck
http://vette.se/shop/show_cat.asp?cat_id=56&head_id=39

Om det är batteriet som är slut i någon sensor kan man byta det själv om man är lite händig
http://www.youtube.com/watch?v=QjrT7WBG6U8
Skriv svar