Passform L88 huv

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
johan lu

Passform L88 huv

Inlägg av johan lu »

Vilken L88 huv skall man köpa.Vet någon hur passformen är och i fall det finns olika eftermarknads gjutningar.Tacksam för svar
KrilleN
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 423
Blev medlem: lör okt 09, 2004 23:52
Ort: Sweden

L88 huv

Inlägg av KrilleN »

Hej
Vi beställde en lång L88 huv från Ecklers......den passar fint.


Krille N
KrilleN
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 423
Blev medlem: lör okt 09, 2004 23:52
Ort: Sweden

L88 huv

Inlägg av KrilleN »

Glömde lite......

Fördelen med lång huv är ju att du kan ta bort allt vaccum och alla fästen till luckan som åker upp när vindrutetorkarna går igång. Du slipper tex den där vaccumklockan som sitter i motorutrymmet på passagerarsidan.
Erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 497
Blev medlem: mån okt 20, 2003 8:55
Ort: Stockholm/Nyköping

Inlägg av Erik »

Nackdelen är ju att man då inte får ha kvar den otroligt snygga luckan som är en av de detaljer på de gamla bilarna som väcker mest uppmärksamhet när man visar den. ;)
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Inlägg av StingrayRacing »

Erik Beijnoff skrev:Nackdelen är ju att man då inte får ha kvar den otroligt snygga luckan som är en av de detaljer på de gamla bilarna som väcker mest uppmärksamhet när man visar den. ;)
Samt att den korta huven är snyggare och nättare i proportionerna i mitt tycke, plus att du slipper att se torkare och annat när huven är öppen 8)
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1426
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Re: L88 huv

Inlägg av Stingray »

KrilleN skrev:Fördelen med lång huv är ju att du kan ta bort allt vaccum och alla fästen till luckan som åker upp när vindrutetorkarna går igång. Du slipper tex den där vaccumklockan som sitter i motorutrymmet på passagerarsidan.

Dom kan man ju slippa i alla fall ;)
KrilleN
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 423
Blev medlem: lör okt 09, 2004 23:52
Ort: Sweden

huv

Inlägg av KrilleN »

Fördelen med lång huv är att man kan ha snygga autometer mätare sittandes under huven vid rutan :D
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:

Re: huv

Inlägg av Peter »

KrilleN skrev:Fördelen med lång huv är att man kan ha snygga autometer mätare sittandes under huven vid rutan :D

Bild
Kasta inte bäver i trähus.
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Re: huv

Inlägg av StingrayRacing »

KrilleN skrev:Fördelen med lång huv är att man kan ha snygga autometer mätare sittandes under huven vid rutan :D
Fast det funkar lika bra med kort. Dock lite krångligare med kabeldragningen. :wink:
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Skriv svar