Som rubriken tydligt säger vill jag veta hur mätarna skall kopplas in. Då bilen införskaffades satt där 3 olika fabrikat av mätare och ingen av dem var orginal. Så jag införskaffade hela mätarhuset + mätare från staterna. Vet bara inte hur sakerna skall kopplas in (förutom klockan

). Problemet hade väl inte funnits ifall de gamla kontakterna på kablarna varit kvar, men nu är ju samtliga kablar klippta och skarvade. Någon som har lite tips? Att se på ett elschema hjälper mig inte mycket då jag endast ser vilka färger som ska gå fram till mätaren, inte var på mätaren de olika färgerna ska sitta.
Såg i ett tidigare inlägg (då jag först sökte efter svar) märkt "ELPROBLEM" där "Håkan1" tagit kort på sin baksida av mätarna. Ett sådant foto skulle hjälpa enormt om man lite tydligare kunde se var de olika kablarna ska sitta!
MvH Martin
Lite bilder kanske förtydligar mitt dilemma:
Som ni ser är det klippt och skarvat överallt. Lägg även märke till att de frångått den elektriska mätaren för temperatur samt oljetryck trots att det var standard på 75:a corvette.

Corvette -75 Targa, 383 med 400 låda.