Tull: 9294:- (Beroende på värdet på bilen antar jag!? ...verkar ha betalt 3115$ för bilen?)
Frakt från Florida med "HUAL": 716$
...jag tror du måste vara där och exportera bilen "för eget bruk", samt få den GENOM första besiktning här i Sverige för att det ska räknas som "eget bruk". Fast det bästa är visst om man kan få hem den som flyttgods!?
Janne
Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79
Dörren är ju lite skrymmande. Kan tänka mej flygfrakt för ca 3000 kr.
Det är om du kan få med dörren i någon container som går från staterna. På SMFs raceswap brukar det finnas någon som har ledig plats i container. Bara att gå runt och fråga. Swapen är 6 november. http://www.smf-vasteras.se
Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79
Tullen tar 8-14% tullskatt på bilen när den kommer till Sverige, då räknas de % på beloppet du köpt bilen för + kostnaden för frakten, därefter tar de 25% moms dessutom.
Ex. bilkostnad 30000+8% =32400 + 25%= 40500
Rätta mig om jag har fel ni som tagit hem bilar från staterna
En kompis från England köpte nyss en vette från USA, han betalade ca 9500$ ca 64000 för bilen väl hemma i England reggad och klar hade han betalat ca 9500£ ca 120000