Jag hade värme i bilen förra året.tog ut den nu och vipps......ingen värme.
Bytt glykol och nu funkar ingen värme...motorn blir varm som den ska men ingen värme i coupén.
båda slangarna till värmebatteriet är glödheta men liktförbannat ingen värme i bilen.
när jag öppnar locket till expansionskärlet så trycker den ut stora mängder med vätska i de andra kärlet framför högerframhjul.och de är bra med temperatur på vattnet.
ingen fukt inne i bilen eller så...helt luktfritt från glykol inne i bilen...varför får jag ingen värme ??
blir vansinnig....tacksam för alla hjälpande råd.
Corvette c4 -90
värmepaket strul...ingen värme
-
- Nykomling
Re: värmepaket strul...ingen värme
Är slangarna varma så ska du ha värme.blåcorvette skrev:Jag hade värme i bilen förra året.tog ut den nu och vipps......ingen värme.
Bytt glykol och nu funkar ingen värme...motorn blir varm som den ska men ingen värme i coupén.
båda slangarna till värmebatteriet är glödheta men liktförbannat ingen värme i bilen.
när jag öppnar locket till expansionskärlet så trycker den ut stora mängder med vätska i de andra kärlet framför högerframhjul.och de är bra med temperatur på vattnet.
ingen fukt inne i bilen eller så...helt luktfritt från glykol inne i bilen...varför får jag ingen värme ??
blir vansinnig....tacksam för alla hjälpande råd.
Corvette c4 -90
då måste det vara fel på någon spjällreglering el dyl.
Går fläkten som den ska?
ingen vacumslang som släppt eller torkat av?
För mig har fläkten liksom låst sig någon gång och inte gått att få igång,men nästa gång bilen använts brukar det fungera.
vad har du för värmesystem?,klimatanläggning eller bara AC?
Om du har klimatanläggning händer något när du trycker på olika knappar?
går det ställa in temp?
den kan ju ha låst sig i ett kylläge.
om du har ac ,har känns det motstånd när du rör spjällen?
Om inte temperaturregleringen funkar med knapparna är det nog smuts eller oxid på kolytorna som sitter under reglaget för temp...så var det på min ...gick inte att ändra fläkthastighet eller temp ...tog isär det å gjorde rent med 600 papper å lite T sprit ...sen funkar det
-
- Nykomling
de går att ändra fläkthastighet och värme på displayen ...de är acc. de känns som att den inte ändrar på något spjäll var den ska ta luften ifrån när man trycker på knapparna.så själva displayenheten funkar som den ska.eller om den måste kalibreras efter en vinterdvala.
ingen som råkat ut för liknande ?hade de problemet på saaben för ett tag sen..då var de en axel som skulle ändra luftspjället..den va avbruten.
men de funkade när jag stängde av bilen för vintervila.
de var ett helvete att avlufta kylsystemet på denna bil måste jag säga.tog flera timmar.
tacksam för svar varför jag inte får någon värme i bilen .
ingen som råkat ut för liknande ?hade de problemet på saaben för ett tag sen..då var de en axel som skulle ändra luftspjället..den va avbruten.
men de funkade när jag stängde av bilen för vintervila.
de var ett helvete att avlufta kylsystemet på denna bil måste jag säga.tog flera timmar.
tacksam för svar varför jag inte får någon värme i bilen .
det går ju vacumslangar där bak,är någon sådan av kand det ju strula. men skit någonstans kan ju också påverka.
Får du kyla? ,alltså blåser det rejält med kalluft?
kan du ändra så att ex i defrosterläget så blåser det på rutan?
Funkar yttertemp?
man ska inte behöva kalibrera eller ändra något till värmen efter vintervilan..
när det gäller att lufta ur kylsystemet så brukar jag fylla upp kylaren så gått det går,och sedan starta bilen och vrida upp varvet till knappt halvgas samt toppa kylaren vid det varvtalet och stänga locket innan jag sänker varvet.
Då brukar kylaren vara full och överskottet går till expensionskärlet när motorn blir driftsvarm..
f
Får du kyla? ,alltså blåser det rejält med kalluft?
kan du ändra så att ex i defrosterläget så blåser det på rutan?
Funkar yttertemp?
man ska inte behöva kalibrera eller ändra något till värmen efter vintervilan..
när det gäller att lufta ur kylsystemet så brukar jag fylla upp kylaren så gått det går,och sedan starta bilen och vrida upp varvet till knappt halvgas samt toppa kylaren vid det varvtalet och stänga locket innan jag sänker varvet.
Då brukar kylaren vara full och överskottet går till expensionskärlet när motorn blir driftsvarm..
f