hur går det med monstermotorn frisk!?
du kommer väl att posta mycke bilder när den kommer
men till den verkliga frågan har sett coatade på bild som var polerade
såg fina ut,men som sagt bara på bild
Hur blir det med färgen på dom? Dom cromade blir väl blåaktiga, eller?
Och hållbarheten? Jag var ju inne på det innan allt annat sket sig men då avrådde alla jag snackade med att det var inte bra och bla.... Har nån nån bra erfarenhet och vad ligger priserna på?
Ps (Kartong motor) är ett uttryck för dåligt ihopsatta motorer som kommer på beställning i kartong.
Min 454 ls7 motor i från 1988 en så kallad eftermarknadsmotor är ett typexempel på kartongmotor. Det var inte ovanligt tex att det var olika fabrikat på kolvarna osv. Bo Ridström hittade blandannat grus i en kartong ls7 vid blueprintning o ombyggnad.
Skämt o sido.
Hoppas du blir nöjd med din motor!
Själv väntar jag också på delar i från Usa till min blivande 462A som Pekka Nyström håller på med.
johan lu skrev:Ps (Kartong motor) är ett uttryck för dåligt ihopsatta motorer som kommer på beställning i kartong.
Min 454 ls7 motor i från 1988 en så kallad eftermarknadsmotor är ett typexempel på kartongmotor. Det var inte ovanligt tex att det var olika fabrikat på kolvarna osv. Bo Ridström hittade blandannat grus i en kartong ls7 vid blueprintning o ombyggnad.
Skämt o sido.
Hoppas du blir nöjd med din motor!
Själv väntar jag också på delar i från Usa till min blivande 462A som Pekka Nyström håller på med.
Mmm de gäller att ha koll på prylarna. Grus ..ough. Förresten en 454:a borrad 030 blir inte det en 460? Var får du dom extra 2 ifrån? Chambers?
Hoppade förresten dina headers då jag inte bestämt mig för om jag ska ha sidepipes eller inte än.
När du säger det har du väl rätt! Hörde det av någon i förbifarten.
Men hur många kubik exakt är en 454a egentligen?.
Angående headdersen och avgassystemet så tänkte jag behålla det ett tag till i fall jag får ändrade planer.
Ps (finns det ingen som är intresserad av mina kompletta ls7 toppar)