Fick en kompis att ta kort med HDR teknik av min C5. Min corvette är verkligen inget utställningsskick, men av bilden ser den nästan bättre ut än i verkligeheten.
Har laddat upp en mkt liten bild på endast 120Kb, orginalbilden är typ 100gånger större, men en del av upplösningen finns kvar.
Finns det fler som har HDR bilder på sin Corvette?
HDR, som står för High Dynamic Range, går lite förenklat ut på att skapa bilder som har detaljer i både de allra ljusaste och de allra mörkaste partierna av bilden. Vid vanlig fotografering är man begränsade till att antingen klara av det ena eller det andra, om skillnaderna mellan det ljusaste och det mörkaste är stora.
Fotot tagit av Fredrik Lundqvist
Corvette C5 i HDR
Re: Corvette C5 i HDR
Hej
Det ser ovärkligt ut. Snarare som en spray målning.
Fint är det. Kan tänka mig en tavla av det men inget till min fotoalbum.
Mvh
Från mig
Det ser ovärkligt ut. Snarare som en spray målning.
Fint är det. Kan tänka mig en tavla av det men inget till min fotoalbum.
Mvh
Från mig
Ja jäklar vilken härlig bild!
Vad var det för kamera som användes?
/Martin
Vad var det för kamera som användes?
/Martin
1970 SB 350 Cupe
Fotat med en Canon 450D, 17mm EF optik. Tre exponeringar i 1/160, 1/640 och 1/2500, f/7.1, ISO200. Färgkorrigeringar och detaljer i Photoshop. De flesta digitalkameror låter dig ändra mängden ljus under exponeringen med en faktor om 50 000 eller mer bara genom att variera exponeringstiden. Genom att göra flera olika exponeringar kan du fånga hela intervallet av ljusstyrkor i vilket motiv som helst.
Lägger upp fler bilder inom kort.
Lägger upp fler bilder inom kort.