Jag tog fram min Corvette-93 nu ur vinterdvalan,med lite starthjälp mullrade den igång direkt o svartrök lite!
Rullade så sakteliga hemåt kom väl ungefår 1 mil sen började den misstända å tappa kraft,undrade:Vad e de nu då,spridare,optispark nej soppatorsk.Kollade på mätaren o då kom jag ihåg att jag knappt trodde att jag skulle ta mig till förvaringen i höstas!
Tur att brorsan låg i Volvon bakom!Tankade och den går perfekt!
Det är mest problemen på våra bilar som syns här på forumet och det e juh ok men jag skulle vilja flagga för att Corvetterna iallafall C4 är en gedigen o välbyggd bil.Finns nog ingen annan Vette som erbjuder sådan brutal körupplevelse,jag har kört C5,snabbare men tamare!
Inga problem.
-
- Nykomling
Re: Inga problem.
Håller med dig!
En mycket brutalare körupplevelse, det va det man eftersträvade när man köpte den!
Det ska vara lite bråkigt inte för enkelt
(Amerikanskt)
Sen efter att sätta igång och skruva i en ifs enbart sommarkörd med dock en -95 så inser man att det är duktiga grejer! dock har man ju klantat sig och v-lådan e inte riktigt som den ska. men får bli en ny nu i vår!
En mycket brutalare körupplevelse, det va det man eftersträvade när man köpte den!
Det ska vara lite bråkigt inte för enkelt

Sen efter att sätta igång och skruva i en ifs enbart sommarkörd med dock en -95 så inser man att det är duktiga grejer! dock har man ju klantat sig och v-lådan e inte riktigt som den ska. men får bli en ny nu i vår!
Corvette C4 Cab "Supercharged" 1995
Bmw 540 1993
Volvo 242 "bertoné" 1976
Medlemsnr 2887
Bmw 540 1993
Volvo 242 "bertoné" 1976
Medlemsnr 2887
-
- Corvetteälskare
Re: Inga problem.
Hej
Se till att vid vinterförvaring ska det ALLTID vara fulltankat så man slipper för mycke kondens som kan vara otrevligt.
Leif
Se till att vid vinterförvaring ska det ALLTID vara fulltankat så man slipper för mycke kondens som kan vara otrevligt.
Leif
-92:a Coupé Automat. Som jag gillar att "dumåka" med om jag inte har nå´t riktigt mål.......