Helt plötsligt tändes check engine lampan och jag kollade av felkoderna.
BO-RFA C2100HC
10-PCM PO440hc
Fick fram att det var
DTC C2100 Left Front TPM Sensor Malfunction
DTC P0440 Evaporative Emission (EVAP) System
Skulle gärna vilja ha hjälp vad det är för fel och lösning på problemet
Tack på förhand.
Mvh Micke
Hjälp med felkoder.
Re: Hjälp med felkoder.
den första är bara att däckstrycksgivaren i vänster fram inte fungerar, det tänder inte motorlampan.vetteumeå skrev:Helt plötsligt tändes check engine lampan och jag kollade av felkoderna.
BO-RFA C2100HC
10-PCM PO440hc
Fick fram att det var
DTC C2100 Left Front TPM Sensor Malfunction
DTC P0440 Evaporative Emission (EVAP) System
Skulle gärna vilja ha hjälp vad det är för fel och lösning på problemet
Tack på förhand.
Mvh Micke
Däremot P0440 tänder motorlampan. Det är systemet som återcirkulerar bensinångor från tanken in i insuget för att förbrännas, de direkt synliga komponenterna sitter i motorrummet. Om du tittar på insuget uppe på motorn på förarsidan precis bakom spjället så har du ett rör som går in, följer du röret kommer du till en svart 'klump' som är en solenoid som öppnar och stänger förbindelsen till tanken. På andra sidan solenoiden går ett rör vidare för att sen anslutas till ett rör vid torpedväggen (det röret går sen till tanken). Till solenoiden har du också en elkontakt.
Jag skulle börja med att titta på alla kopplingar så att de sitter som de ska och att du inte kan hitta någonstans där det spruckit eller har skavts hål, ta också bort kontakten på solenoiden och spraya med kontakt spray, kolla också att kablen ser ok ut. Nollställ sen koden och se om den kommer tillbaks igen.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Man får tacka för ett snabbt och bra svar. 

Jag ha/haft exakt samma problem. Jag tog bort felmeddelandet och det ha inte kommit tillbaka än. Få hoppas att det inte gör det