VATS Nu var det dags igen...
VATS Nu var det dags igen...
Hade ju som bekant hemsak problem med bilen förra säsongen..framförallt med startspärren..
Monterade i måndags ett Override system på bilen och allt har vart frid och fröjd..tills idag..
Ställde bilen hos polaren.låste inte men tog ur nyckeln..lämnade bilen 45 minuter..sen var det som förr..allt drar igång utom startmotorn..
grejade lite smått,men inget hjäpte..lät bilen stå låst 1/½ timme sen startade den som inget hänt...
Är det något i dörren?glapp i VATS boxen?Spökande larm?(har ingen larmdosa och har aldrig hört/sett bilen larma)Eller är den bara rent djävlig mot mig???
Monterade i måndags ett Override system på bilen och allt har vart frid och fröjd..tills idag..
Ställde bilen hos polaren.låste inte men tog ur nyckeln..lämnade bilen 45 minuter..sen var det som förr..allt drar igång utom startmotorn..
grejade lite smått,men inget hjäpte..lät bilen stå låst 1/½ timme sen startade den som inget hänt...
Är det något i dörren?glapp i VATS boxen?Spökande larm?(har ingen larmdosa och har aldrig hört/sett bilen larma)Eller är den bara rent djävlig mot mig???
Re: VATS Nu var det dags igen...
haft samma problem med min ZR-1 -91 ,eftersom den är manuell provade jag med att skjuta igång den . den startade då , alltså inget
fel på VATS , bytte startmotor och har sedan aldrig haft något problem
med det . skruvade isär gamla startmotorn och konstaterade ärgbildning
på kopparytor , vilket verkar ha haft inverkan på kontakt vid varm motor
lycka till !
fel på VATS , bytte startmotor och har sedan aldrig haft något problem
med det . skruvade isär gamla startmotorn och konstaterade ärgbildning
på kopparytor , vilket verkar ha haft inverkan på kontakt vid varm motor
lycka till !
Re: VATS Nu var det dags igen...
Det är tänkbart..det underliga är att solenoiden slår inte till över huvudtaget..känns som om det inte blir någon signal från start relä till solenoid...
Re: VATS Nu var det dags igen...
Aut. eller Man.?
Re: VATS Nu var det dags igen...
Glömde.. är en automat
Re: VATS Nu var det dags igen...
Kan det vara samma problem som med Thure´s 90, som jag besvarade här på forumet... fast tvärtom... eheh... du fattar?
Vad jag menar är, kan det vara problem med Park/Neutral Switch, typ funkar inte alls?
En kabel som är på G att gå av, lätt hänt när man har gjort något vid växelspaken.
Vad jag menar är, kan det vara problem med Park/Neutral Switch, typ funkar inte alls?
En kabel som är på G att gå av, lätt hänt när man har gjort något vid växelspaken.
Re: VATS Nu var det dags igen...
Visst kan det vara så..men har inte vart nära vxl spaken..och är den kass borde bilen starta oavsett växel eller??
Re: VATS Nu var det dags igen...
Inte om något är lös där nere och switchen är inte i samma linje med det som växelspaken visar.lena cab skrev:Visst kan det vara så..men har inte vart nära vxl spaken..och är den kass borde bilen starta oavsett växel eller??
Vad jag menar är, om växelspaken står i P eller N, men switchen inte, alltså mellan dem tex. R, så startar den inte.
Säger inte att det är så, men Sherlock Holmes hade tänkt så iaf.
Bara en tanke...
Re: VATS Nu var det dags igen...
Ska kolla närmare på det..den enda nämnare jag har är att det aldrig händer när bilen är kall..bara varm...
Det slår i ett relä när den inte startar men starten slår ej till..börjar tro att det är något fel på startmotorn trots allt..
Det slår i ett relä när den inte startar men starten slår ej till..börjar tro att det är något fel på startmotorn trots allt..
Re: VATS Nu var det dags igen...
Ja, nu när du beskriver det på det viset, låter det mer som startmotorn eller dennes relä, den lilla som ska skjuta ut kugghjulet i kransen (i brist på ngn bättre beskrivning).