Elbekymmer Z06

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Snoopy
Corvettefantast
Corvettefantast

Elbekymmer Z06

Inlägg av Snoopy »

Hmm... Efter att ha vart och jobbat 14 dagar kommer jag hem och ska ta ut bilen en liten sväng, Sätter mig i och trampar ner kopplingen...kakakakakakaka bara klickar i startmotorn..... Hmm,batteriet var nere i 10 volt, Laddade upp och startatde. Service stearing column.... plus att däcktrycksgivarna var "galna" Stoppade och tog av battteriet. kopplade tillbaka och startade.Inga problem alls.körde en runda och däcktryckssensorerna hittade rätt igen. Verkar som om Z06an är betydligt snabbare på att "suga ur" batteriet än vad den vanliga C6an var. Får även betydligt mera felmeddelanden på denna än den andra. Ska in på service nu innan garantin går ut så då får dom se över det och jag vill även få bytt sensorerna för dom ska väl hålla mer än 3 år. Nån mera med erfarenheter av dålig spänning i batteriet och liknande felmeddelanden? En bekant hade en M5a och den fick oxå konstiga fel när spänningen var låg.
" If I wanted to go slow, I would have bought a Mustang! "
" With Ls7 your not driving fast, you are just flying slowly"
Now also 2011 SGM Camaro in the garage, Nice family car!
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Elbekymmer Z06

Inlägg av Max M »

Har samma erfarenhet men 14 dagar verkar lite kort. Kopplar alltid in en C-tec när bilen ska stå några dagar.

Ta bort -polen och koppla in en A-meter så ser du hur mycket ström bilen drar avstängd.
// Max
Snoopy
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Snoopy »

Jo det får bli Ctek när den ska stå stilla..... får koppla in mig och mäta lite, tycker som sagt att det går ur lite väl fort.
" If I wanted to go slow, I would have bought a Mustang! "
" With Ls7 your not driving fast, you are just flying slowly"
Now also 2011 SGM Camaro in the garage, Nice family car!
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

jag brukade starta min var 4-6 vecka för att smörja runt motorn i vintras och det var inga problem förrän vid 3'e eller 4'e gången, då hade batteriet tagit slut
Skriv svar