Min stackars misshandlade 68 cab får sakta livet åter och skall snart reg. besiktigas. En liten detalj som kanske någon här kan sprida lite ljus över, är osäker på hur detta har sett ut original:
Kofångarna bak har 4 fästpunkter. Pga. klantiga reparationsarbeten i aktern har någon velat vid återmonteringen. Vi kan studera ena sidan bara. Jag har i skrivande stund 2 st. ganska kraftiga järn, ett litet kort stubbigt som består av två delar ihopbultade som sitter på bakre tvär-rambalken och bultas in i ett kofångarfäste. Sedan finns det ett vinkeljärn som sitter på längsgående rambalken och vetter ut i hörnet på karossen och sedan in i kofångaren. Dessa fästen verkar vara korrekta (?).
Men sen. Är det inte så att det skall sitta ett rund-stag från bake tvär-rambalken till det nedersta fästet? (art. nr 29016 på corvetteamerica.com). Detta fattas isåfall helt på min 68:a. Till sist, det fjärde fästet som sitter längst ut på kofångardelen som sveper runt ut på bakskärmen: Bultas verkligen denna rakt genom plasten, rätt upp och ner? Så var det på min vagn, varpå det nu är två rediga hål i karossen istället.

Om någon hinner bekräfta lite vad som är original vore jag glad.
Tack.
/Martin