Framljus omkoppling

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

Framljus omkoppling

Inlägg av turbo_kicken »

Hej
Har några funderingar ang. framljusen på min c5 z06 -02 (har 4st EU-bakljus)

Såhär funkar ljusena nu:
Läge 0: inga ljus lyser
Läge 1: parkering fram + bak lyser
Läge 2: halvljus/heljus lyser

Grejen är att det inte sitter några dimljus på z06 orginal och gör man omkring med bara p-ljus så blinkar alla bilar på en, och halvljus kan man ju inte åka omkring med.
Så jag ska borra ett litet hål i framblinkers huset och sätta i en lampa där istället, men kan man ta strömen från p-ljuset eller måste den lampan också lysa?

Sen så undrar jag varför p-jus + blinkerserna lyser när man låser upp bilen med fjärren, på min förra c5 så lyste bara p-ljuset när man låste/låste upp bilen.
finns det något bättre ljudet av en mullrande v8!
Användarens profilbild
Gearbox
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Framljus omkoppling

Inlägg av Gearbox »

Japp, parkeringljuset måste också lysa. När jag köpte min bil satt det små positionsljus i grillen, dom plockade jag bort och körde endast på dimljusen på dagarna. Det gick ju bra tills jag skulle besikta, det var bara att montera tillbaka positionsljusen. Enligt besiktningssnubben skall p-ljuset lysa samtidigt.

Även på min bil lyser parkeringljus och blinkers när jag använder fjärrdosan, precis som det ska 8)
Med en schysst C5:a slår du hela trafikpolisen med häpnad

gearbox blogg:
http://www.sporthoj.com/blogg/?gearbox
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Framljus omkoppling

Inlägg av turbo_kicken »

Gearbox skrev:Japp, parkeringljuset måste också lysa. När jag köpte min bil satt det små positionsljus i grillen, dom plockade jag bort och körde endast på dimljusen på dagarna. Det gick ju bra tills jag skulle besikta, det var bara att montera tillbaka positionsljusen. Enligt besiktningssnubben skall p-ljuset lysa samtidigt.

Även på min bil lyser parkeringljus och blinkers när jag använder fjärrdosan, precis som det ska 8)

Okej då får väl p-ljuset lysa också då.

Oker låter ju konstigt att blinkers och bakljusen + p-ljus lyser när man öppnar låser upp bilen, tycker ju bara p-ljus ska lysa men men :)
finns det något bättre ljudet av en mullrande v8!
Skriv svar