Oljetryck

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Användarens profilbild
VetteFreddan
Nykomling
Nykomling

Oljetryck

Inlägg av VetteFreddan »

Jag gjorde nyligen ett byte av insugnings packningar och bytte då samtidigt oljetrycksgivare (den för den digitala mätaren) på min 87-a. Märkte då att oljetrycket är mycket lägre nu än med min andra glädje givare. Ni som har 500psi och mera vid kallstart tex. Bläddrar trycket upp och ner hela tiden? Då kan ni ha en felaktig givare. Min ligger nu på 350psi vid kallstart och håller sig mycket lugnare nu. Bara ett tips om man nu inte har något annat att göra :lol: Har haft frågor uppe på detta forum förut ang. dålig tomgång mm. Felet var i allafall läckage i insuget (både luft och kylvätska) går nu kanon stabilt på tomgång i flera crusing timmar.

Mvh Fredrik
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Oljetryck

Inlägg av Vettemannen »

VetteFreddan skrev:Jag gjorde nyligen ett byte av insugnings packningar och bytte då samtidigt oljetrycksgivare (den för den digitala mätaren) på min 87-a. Märkte då att oljetrycket är mycket lägre nu än med min andra glädje givare. Ni som har 500psi och mera vid kallstart tex. Bläddrar trycket upp och ner hela tiden? Då kan ni ha en felaktig givare. Min ligger nu på 350psi vid kallstart och håller sig mycket lugnare nu. Bara ett tips om man nu inte har något annat att göra :lol: Har haft frågor uppe på detta forum förut ang. dålig tomgång mm. Felet var i allafall läckage i insuget (både luft och kylvätska) går nu kanon stabilt på tomgång i flera crusing timmar.

Mvh Fredrik
Har för mig att mitt tryck ligger på mellan 450 och 500 vid kallstart och när man kört ett tag vid varm väderlek så ligger trycket på mellan 300 och 350....
Skönt att det går bra på cruisingarna. Jag har fått reda på att jag har portade toppar och annan kam men originalchippet. Misstänker att det kan göra så att min tomgång kan spöka.

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Skriv svar