Är det någon som vet hur man stänger av larmet,har en 91:a.
Nu lyser securitylampan och ett relä tickar har tagit bort kontakterna till signalhornen.Bilen har inga nyckellås i dörrarna,har gjort bilen strömlös,men inget hjälper larmet är fortfarande aktiverat.
Larm
Re: Larm
Om det är ett originallarm så räcker det nog med att låsa upp förardörren med nyckel för att stänga av/avaktivera larmet.
Vad menar du med "har inga nyckellås i dörrarna"? Är de borta?
Vad menar du med "har inga nyckellås i dörrarna"? Är de borta?
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
Re: Larm
OK. Kan du få tag i han som gjort ombyggnaden och fråga vad han gjorde med sladdarna till larmet? Om jag kommer ihåg rätt så sitter det 2 sladdar till låset på förardörren, kanske ta av dörrsidan för att komma åt dom för att stänga av larmet?
På min -92 finns några säkringar ovanför panelen ovanför passagerarens fötter, en av dom är till larmet (15A märkt THEFT), kanske samma på -91?
På min -92 finns några säkringar ovanför panelen ovanför passagerarens fötter, en av dom är till larmet (15A märkt THEFT), kanske samma på -91?
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.