Hej jag har missljud från remspännaren och jag tycker att den "fladdrar" lite väl mycket särskilt på tomgång.
Enligt Ecklers kommer ljudet oftast från lagret i rullen så lagerbyte/rullbyte kanske är enklast då man slipper ta bort hela spännaren.
Brukar spännaren bli dålig (taskig fjäder eller glapp)?
Är det bökigt att byta?
Finns prylarna på Hansen?
Årsmodell 1990
Byta remspännare eller?
-
- Corvetteälskare
Re: Byta remspännare eller?
Förmodligen kan lagret bli slut, det är nog ingen omöjlighet.hace1 skrev:Hej jag har missljud från remspännaren och jag tycker att den "fladdrar" lite väl mycket särskilt på tomgång.
Enligt Ecklers kommer ljudet oftast från lagret i rullen så lagerbyte/rullbyte kanske är enklast då man slipper ta bort hela spännaren.
Brukar spännaren bli dålig (taskig fjäder eller glapp)?
Är det bökigt att byta?
Finns prylarna på Hansen?
Årsmodell 1990
Gå in på hansenracing.se och kolla i deras kataloger eller ring och kolla.
/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
- VetteFreddan
- Nykomling
Du har en markering på spännaren som den skall hålla sig innom. Har man bytt rem och markeringen fortfarande är utanför så skall man byta spännare. Jag böt min pga. det. Är inte svårt att byta. Bryt fram rullen med 1/2 tum spärr skaft och haka av remmen. Sedan är det bara att släppa på infästningen. Tror det blir lite puligt att byta endast lager i rullen, men men, det går säkert. Själv byter jag gärna mer saker än vad som behövs.
Mvh Fredrik

Mvh Fredrik
OK det var inte värre än så, bort med remmen och en bult för spännaren?
Då ska jag ordna prylarna och ta tag i det, var handlade du?
Då ska jag ordna prylarna och ta tag i det, var handlade du?
- VetteFreddan
- Nykomling
Jag handlade en massa grejor i från Ecklers. Men skall du bara ha några enstaka saker så tycker jag att du skall handla i från Hansen. Det är många butiker som är återförsäljare till dem såsom Meca och Mekonomen.
Mvh Fredrik
Mvh Fredrik