Jag köpte bilen i "lådor", det enda jag gjort var att byta från en ful stylingfront till orginalfront - i övrigt är den mest orörd. Det som behövs är lackering, montera och dra el till lysen mm, montera all inredning / instrumentpanel, montera motor och tillhörande el/slangar (motorrummet är i stort sett kalt nu). Jag har inte gått igenom och kollat att exakt alla delar finns med, men det iom att den monterades ner av förra ägaren bör det mesta finnas. Pga fronten som satt där innan finns inte de uppfällbara lysena med, då den tidigare hade fast inbyggda lysen. Med andra ord är det en hel del jobb att färdigställa den, och orken finns helt enkelt inte.
Motorn är en 454:a (LS5), borrad till första överdimensionen (461 om jag inte missminner mig?). Bättre insug och förgasare, nyligen genomgången och ihopmonterad. Är bara vippor / ventilkåpor som ska på så är det bara att hinka i motorn.
Min fråga är nu - om jag skulle göra mig av med denna, vad kan man värdera kalaset till? Jag förstår att det är svårt att säga, men det vore kul att veta på en höft vad folk kan tänkas betala för den. Å ena sidan är det en 1968 BB, vilket jag kan tänka mig står rätt bra i kurs, men å andra sidan är det många timmars jobb att få den rullande, vilket säkert sänker värdet en hel del.
Alla synpunkter och åsikter uppskattas