Värde på en corvette '68 renoveringsobjekt?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Kermit
Rookie
Rookie

Värde på en corvette '68 renoveringsobjekt?

Inlägg av Kermit »

Jag har en 1968 corvette stående i garaget. Det var tänkt att bli en projektbil att bygga vidare på när andan faller på, men.. den har inte fallit på än ;) Jag kör eget företag, har hundar, sommarstuga, hobbys mm som stjäl all min tid, och bilen blir bara stående.

Jag köpte bilen i "lådor", det enda jag gjort var att byta från en ful stylingfront till orginalfront - i övrigt är den mest orörd. Det som behövs är lackering, montera och dra el till lysen mm, montera all inredning / instrumentpanel, montera motor och tillhörande el/slangar (motorrummet är i stort sett kalt nu). Jag har inte gått igenom och kollat att exakt alla delar finns med, men det iom att den monterades ner av förra ägaren bör det mesta finnas. Pga fronten som satt där innan finns inte de uppfällbara lysena med, då den tidigare hade fast inbyggda lysen. Med andra ord är det en hel del jobb att färdigställa den, och orken finns helt enkelt inte.

Motorn är en 454:a (LS5), borrad till första överdimensionen (461 om jag inte missminner mig?). Bättre insug och förgasare, nyligen genomgången och ihopmonterad. Är bara vippor / ventilkåpor som ska på så är det bara att hinka i motorn.

Min fråga är nu - om jag skulle göra mig av med denna, vad kan man värdera kalaset till? Jag förstår att det är svårt att säga, men det vore kul att veta på en höft vad folk kan tänkas betala för den. Å ena sidan är det en 1968 BB, vilket jag kan tänka mig står rätt bra i kurs, men å andra sidan är det många timmars jobb att få den rullande, vilket säkert sänker värdet en hel del.

Alla synpunkter och åsikter uppskattas :)
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Re: Värde på en corvette '68 renoveringsobjekt?

Inlägg av StingrayRacing »

Hej,

Om jag skulle gissa, så blir det nog 120-150' (Motorn 40-60' och resten kärran.) om du hittar någon som är sugen att skruva ett tag.. och om kromet och de flesta andra delar är kompletta och schyssta.

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Användarens profilbild
Mr SIXPACK
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Mr SIXPACK »

Hej Kermit.
Har du inga bilder du skulle kunna publicera här på forumet så skulle det nog vara lite enklare att bedömma skicket.
Vet du att det är en äkta 68:a BB?
454 LS5, vet du vilken årsmodell den är ifrån?
Bästa Corvettehälsningar

Svempa
Corvette Coupe 69 (-82-87)
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

Hej och tack för kommentarerna :) Jag ska gräva upp lite info om bilen och försöka ta några bilder, så kanske det kan underlätta. Återkommer med det så snart jag kan!
Skriv svar